Diashow maken van foto's van verschillende camera's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poitrrr

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
8
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar het is misschien ook een wat ingewikkelde vraag. Ik kom er echt niet uit.

Ik heb van een drietal camera's fotos van een vakantie. Deze wil ik op een dvd zetten als diashow. Het is de bedoeling dat de foto's op datum/tijd achter elkaar komen in de diashow. Ik heb nero vision, maar dan zet hij de geimporteerde fotos op bestandsnaam. Het zijn 1200+ fotos dus de naam wijzigen is geen optie.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
 
Het is balen als het fout gaat, maar als het goed gaat (wat eigenlijk altijd het geval is, dan ben je eruit). Je plaatst de foto's in windows verkenner op de juiste volgorde, klik dan de eerste afbeelding aan en doe dan alles selecteren (ctrl+a) . Dan bestand ===> naam wijzigen. Als het goed is verander je dan de naam van het eerste plaatje geef die een naam heeft:
Code:
Naam (1)
Als het goed is nummert windows nu alle foto's door en hij kijkt niet naar de eerdere namen maar naar de volgorde waar jij in ze hebt gezet.

Tip: Oefen/probeer dit eerst op een paar foto's en kijk of het je bevalt en of je het snapt ;)

Jobbes
 
Het is balen als het fout gaat, maar als het goed gaat (wat eigenlijk altijd het geval is, dan ben je eruit). Je plaatst de foto's in windows verkenner op de juiste volgorde, klik dan de eerste afbeelding aan en doe dan alles selecteren (ctrl+a) . Dan bestand ===> naam wijzigen. Als het goed is verander je dan de naam van het eerste plaatje geef die een naam heeft:
Code:
Naam (1)
Als het goed is nummert windows nu alle foto's door en hij kijkt niet naar de eerdere namen maar naar de volgorde waar jij in ze hebt gezet.

Tip: Oefen/probeer dit eerst op een paar foto's en kijk of het je bevalt en of je het snapt ;)

Jobbes

Bedankt voor je reactie, maar zo heb ik het ook gedaan. Eerst alle afbeeldingen in 1 map en daarna gesorteerd op 'gemaakt op' en toen de naam aangepast bij de 1e foto. Ze staan nu in de map dus wel goed, maar als ik ze in nero vision inporteer gaat het fout. Hij pakt eerst NZ 1, dan NZ 10, NZ 100, NZ 2, NZ 20 etc etc.
 
Sorry beginnen met 001

Hoe bedoel je dit? Heb het geprobeert om achter de naam te zetten met/zonder spatie, met/zonder haakjes maar elke kreeg krijg ik weer hetzelfde dat nero begint met 1, dan 10 dan 100 dan 1000 dan 2 etc.
 
Zoals Jobbes zegt, maar omdat het meer dan duizend foto's zijn, begin dan met het de eerste foto 0001 Verder de aanwijzingen volgen die Jobbes hier schreef, alles zal automatisch doorgenummerd worden. Dus bijvoorbeeld ( 0001.jpg 0002.jpg 0003.jpg tot en met 1230.jpg ) Dit is dus wel op volgorde te branden.
 
Dat snap ik, maar in nero blijft hij de geimporteerde foto's verkeerd nummeren... In me map staan ze nu netjes als NZ (1) tot NZ (1268).
 
Nee, het moet dus NZ (0001) ;) dan doet die het wel goed ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan