LP's naar WAV, welk programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gunung

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Berichten
3
Ben op zoek naar -veilige- freeware voor windows 7-64bit om mijn LP's naar CD om te zetten, maar kom veel riskante sites tegen; als iemand tips heeft hoor ik het graag!
Bedoeling is hoge kwaliteit audio.
 
Uit de huisregels:

Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op zijn minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden. Is de site in een andere taal dan Nederlands? Vermeld dit dan ook even.
 
Oh, nooit geweten dat dat moest. Hier gaatie dan:

Audacity is een opensource programma om geluid/muziekbestanden mee te bewerken, en ik meen ook LP's. Ik heb het zelf al meerdere malen gebruikt om geluid van opname apparatuur op de pc te krijgen. Ik weet niet zeker of het ook met LP's kan, maar ik denk dat audacity je de grootste (gratis) kans geeft ;)
 
Oh, nooit geweten dat dat moest. Hier gaatie dan:

Audacity is een opensource programma om geluid/muziekbestanden mee te bewerken, en ik meen ook LP's. Ik heb het zelf al meerdere malen gebruikt om geluid van opname apparatuur op de pc te krijgen. Ik weet niet zeker of het ook met LP's kan, maar ik denk dat audacity je de grootste (gratis) kans geeft ;)

Thanx, :) Las dat het voor 64 een beta versie is met nog wat probleempjes, wil het zeker proberen maar houd me aanbevolen voor alternatieven!
 
opgelost

:D
Oh, nooit geweten dat dat moest. Hier gaatie dan:

Audacity is een opensource programma om geluid/muziekbestanden mee te bewerken, en ik meen ook LP's. Ik heb het zelf al meerdere malen gebruikt om geluid van opname apparatuur op de pc te krijgen. Ik weet niet zeker of het ook met LP's kan, maar ik denk dat audacity je de grootste (gratis) kans geeft ;)

Audicity werkt voor mij perfekt! Prima kwaliteit, moet alleen nog uitvinden waarom cd-spelers ondanks stille pauzes geen afzonderlijke tracks herkent, kan dus niet skippen naar next track; maar daar kom ik nog wel uit, bedankt Orian!:thumb:
 
Mooi dat het werkt, heel veel succes ermee :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan