remote desktop zonder netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdadanny

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2008
Berichten
25
mijn probleem : ik heb een pc staan draaien ( in een pretpark ) zonder scherm , keybord en muis. deze start automatisch op als de attractie wordt opgestart.(s'morgens dus ) Doch op regelmatige basis dien in aanpassingen te doen zoals geluiden veranderen . deze pc is ingebouwd zodat ik er niet makkelijk aan kan ( zit in een piepklein kastje ). Is er nu een mogelijkheid dat ik vanaf mijn minilaptop ( xp ) verbinding kan maken met die pc en op mijn laptop kan doen , net alsof ik op die grote pc zou werken .( files kopieeren , bestanden overzetten enz... ). ik heb in dat pretpark GEEN draadloos of vast netwerk. Beide PC (vaste en laptop ) hebben wel usb en netwerkkaarten aan boord. Imenad een idee ???
 
met een (cross)cable tussen computer en laptop kun je via VNC de computer besturen... wel dus op locatie..
 
crosscable ??

kan je iets duidelijker zijn ivm crosskabel . ? usb / utp5 / parrallel ? . ik heb er geen idee van .
 
een crosscable is een speciale UTP kabel met andere stekkers voor direct verbonden PC's- nieuwe laptops kunnen ook gewoon een gewone cable gebruiken, die herkennen direct of het een straight- of crosscable is.

als je een utp kabel uit de computer (uit de kast) laat zitten, dan kun je een directe netwerk maken wanneer je het andere eind in jouw netbook steekt. Je moet dan wel het een en ander instellen:

Allereerst download TightVNC
deze installeer je op de computer - let erop dat je de VNC SERVER activeert in instelt (wachtwoord etc).
dan zet je de IP instellingen van de computer op 192.168.1.2 en subnetmasker 255.255.255.0 en default gateway 192.168.1.1

dit alles moet je op die computer doen mbv een muis/toetsenbord/scherm

op je netbook installeer je de tightVNC viewer
je IP instellingen van je netbook moeten 192.168.1.1 zijn en subnetmasker en default gateway hetzelfde

nu sluit je de kabels aan zodat ze verbonden zijn.
vul mbv de viewer het IP adres van de computer (192.168.1.2) en vul je ingestelde wachtwoord in. Als het goed is kun je dan de computer besturen!
 
Laatst bewerkt:
het werkt maar ..

danku voor de snelle reactie. ik heb idd al één en ander geprobeerd en heb al connectie. Weliswaar zit automatisch op de taakbalk ( op de pc ) het vnc ikoon met daaronder een (automatisch ) ip nummer namelijk 196.168.223.128. Wanneer ik in de viewer dit ingeef heb ik verbinding ( met eventueel een paswoord) . Ik moet wel opletten dat ik mijn draadloos netwerk op mijn laptop uitlaat , anders werkt niks. ik gebruik idd op mijn laptop zowel het draadloos , als de vaste verbinding ( werk ) en daarom kan ik ook de waarden van ip,dns en gateway niet ingeven , maar moet ik op ip automatsch zetten. Of zie ik nog iets over het hoofd ???
 
danku voor de snelle reactie. ik heb idd al één en ander geprobeerd en heb al connectie. Weliswaar zit automatisch op de taakbalk ( op de pc ) het vnc ikoon met daaronder een (automatisch ) ip nummer namelijk 196.168.223.128. Wanneer ik in de viewer dit ingeef heb ik verbinding ( met eventueel een paswoord) . Ik moet wel opletten dat ik mijn draadloos netwerk op mijn laptop uitlaat , anders werkt niks. ik gebruik idd op mijn laptop zowel het draadloos , als de vaste verbinding ( werk ) en daarom kan ik ook de waarden van ip,dns en gateway niet ingeven , maar moet ik op ip automatsch zetten. Of zie ik nog iets over het hoofd ???

ik snap eigenlijk niet wat er nu precies fout gaat?
 
het gaat nie mis hoor . het werkt. alleen duurt het wat langer voor hij ( automatisch ) zijn ip vindt. Alvast bedankt . zaak mag gesloten worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan