Netwerkschijf niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
470
Bij het opbouwen van een thuisnetwerk ben ik tegen het volgende probleem aan gelopen:

Ik wil met mijn laptop de bestanden benaderen op mijn externe harddisk welke aan mijn pc hangt. Deze maken overigens beide deel uit van een draadloos netwerk. Deze externe harddisk is opgedeel in 2 partities. De ene partitie liet zich probleemloos delen maar de 2e partitie geeft steeds de melding: Netwerkschijf niet toegankelijk. Deze schijf is echter wel zichtbaar, maar niet te openen. Dit terwijl beide schijven identiek zijn, en ook voor iedereen toegankelijk.
Ook als ik het delen van deze schijf op wil heffen vanaf mijn gewone PC (waar de externe schijf aan gekoppeld is) krijg ik de vraag of ik de verbinding met een abndere gebruiker wil verbreken. Wie herkent dit probleem en weet de oplossing ??
Ik heb mijn firewall al gecontroleerd maar daar is niks over een evenuele blokkade vermeld.

Nu heb ik experimenteel een andere harddisk aan mijn vaste PC gekoppeld (deze is opgedeeld in 4 partities) en elk van deze partities ook gedeeld voor iedereen. Tot mijn grote verbazing zijn wederom alle schijven zichtbaar (incl. de root) maar deze mapjes zijn niet te openen. Hetzelfde probleem dus als bij mijn 1e harddisk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan