vhs naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Berichten
259
Hallo
Wil mijn vhs banden overzetten naar dvd.Heb al een usb dvd maker merk envivo gekocht maar de kwaliteit laat te wensen over.Toen heb ik een tv kaart van merk hauppauge pvr-150 met din ingangen aangeschaft.Samen met pinnacle 14 maar ook niets.Werkt zeker niet samen??DE VRAAG is :
Hoe kan ik zo simpel en zonder bewerkings programmas en prijs vhs overzetten naar dvd??:eek:
 
Dat de kwaliteit dramatisch is, is eigenlijk "normaal"...

VHS, dat in 1976 bedacht is, heeft maar 240 beeldlijnen... met die kwaliteit was men jarenlang tevreden...
Maar converteer je naar DVD (standaard 576 beeldlijnen) dan moeten de beeldlijnen dus meer dan verdubbeld worden... en dat geeft een slecht resultaat.
Via een S-VHS ingang kan het al wat beter worden, omdat dit systeem 400 beeldlijnen heeft, daar hoeft dus minder "bijgerekend" te worden...
 
Beste rosie,mag ik wat vragen.
Als je de banden gewoon afspeelt op de tv,zien ze er dan ook dramatisch uit.
ik heb zelf de hauppauge pvr 350,en deze heeft een hardware mpeg converter.
dus de beelden zien er op dvd kwaliteit hetzelfde uit als je ze op televisie ziet.
Het is wel een draak van een kaart,want het is een amerikaans product wat ze aangepast hebben voor de europese markt.
Hij werkt moeilijk samen met multicore processors,televisie zenders vinden is een hele opgave,maar kopieeren doet hij als de beste.
Hauppauge levert er een programma bij,waarmee je met de aangesloten apparatuur kopieen kunt maken.
 
Hallo
Heb ook zitten googlen en ben er achter dat er met dit kaartje(hauppauge pvr 150) ook vhs naar dvd opgenomen kan worden.Alleen, moet ik de 3 tulpjes gebruiken?Of de svhs aansluiting die er ook opzit :rolleyes:?En welk programma of andere software moet ik gebruiken?:eek:
 
Het heet win tv.
Het is niet alleen voor televisie,maar ook voor de externe aansluitingen.
Je hebt nu versie 6 en 7
Even onderzoeken welke versie bij jouw kaart past.

http://www.hauppauge.com/site/support/support_wintv6.html

Het geheel is allemaal in het engels,omdat men niet de moeite genomen heeft om het programma te vertalen.
Met dit programma kun je mpegs maken,die je vervolgens weer in elk willekeurig videobewerkings programma kunt bewerken.
 
hallo
Ik werk met w7 64 bit versie en gebruik 4gb aan geheugen.Volgens mij heb ik een probleem.In iedergeval wel met installeren.:(Is dit gewoon??
 
Da's dan heel erg jammer voor jouw,want nog de kaart ,nog de software werkt met 64 bit.
Eerst kijken ,dan kopen.
 
:confused:Is wel jammer.Dacht dat ik op de goede weg was!!!Maar wat voor goed alternatief is er dan?Zowel hardware/software?Heb al een envio media converter gekocht maar daar is de kwaliteit niet echt jedat.:rolleyes:
 
:confused:Wat voor programma en hardware werkt wel met 7 64 bits??Moet toch een betaalbare wijze zijn om vhs over te zetten naar een dvd??:shocked:
 
heb je niet een computer met win XP / 32 bit?? Tijdelijk.
Want daar werkt de hauppauge kaart perfect mee.
 
Man man ,ja natuurlijk.Ik heb nog een wat ouder pc tje staan.XP 3200+ met 2 gb geheugen.Ben er mee bezig maar het programmaa:shocked:tje van hauppauge laat zich niet gemakkelijk installeren.Kan het met pinnacle ook?De kaart zelf staat wel geinstalleerd.Bedankt alvast:thumb:
 
:cool:Ja zo kan het ook!!Maar dat was de bedoeling niet.Ik heb al een usb en een hauppauge kaart aangeschaft .Alleen het werkt:rolleyes: nog niet.Heb er nu 32 bits 7 opstaan en wintv geinstalleerd.In apparaten beheer staat de hauppage kaart als geinstalleerd.Ik heb de videorecorder met composiet kabels aangesloten.Alleen het streamen luk me(nog) niet.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan