Eerste niet primaire partitie verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt maar hoe je het wendt of keert............. op het moment dat je de boel gaat terugzetten zet je ook de oude MBR weer terug met daarin de gegevens van het indelen van de schijven inclusief de partitietabellen. Ik denk dat er niets anders opzit dan in je MBR te gaan zitten "klooien". Ik moet alleen nog gebruikersvriendelijke software hiervoor vinden want tot op heden is het allemaal maar een HEXEN gedoe van jewelste.......... snap er geen hol van..............

2e post was neit van terugzetten.
dit is een nieuwe oplossing die misschien werkt.

jouw indeling
HD1:
P1 : recovery (bijv 20 GB)
P2 : winxp (bijv 20 GB)
P3 : data ( bijv 20 GB)

Stappen :
Format P1 (= Leeg P1) > Maak nieuwe P1 met grootte bijv 1 GB > vergroot je P2 winxp met 19 GB
je krijgt dan de volgende indeling.

HD1:
P1 : recovery (bijv 1 GB)
P2 : winxp (bijv 39 GB)
P3 : data ( bijv 20 GB)

Hierdoor houd je de mbr voor de gek omdat deze niet gewijzigd is en nog steeds 3 partities hebt. Het is het pro beren waard ;)

Byee VRC
 
Ja, ik snap je maar dit is de weg van de minste weerstand natuurlijk ;)

Ik wil hoe dan ook van die nutteloze Recovery Partitie af van ruim 4 Gb. Jouw manier zal zeker werken maar dan zit ik nog steeds met die onzinnige Recovey Partitie die dan weliswaar een stuk kleiner is maar daar is het me niet om te doen. Ik wil dat onding gewoon weg hebben. Het moet toch echt te doen zijn.

Natuurlijk weer bedankt voor het meedenken, das duidelijk :thumb:
 
euh.. waarom doe je ook alweer geen schone windows installatie??
 
euh.. waarom doe je ook alweer geen schone windows installatie??
Omdat ik dan al mijn eigen instellingen, software, email, etc. etc. weer opnieuw moet instellen en configureren..............

Kom op hé, we gaan het niet opgeven, ik althans niet alleen heb ik op dit moment andere dingen aan mijn hoofd dan enkel dit niet zo'n belangrijke probleem. Tis ook hobby hè ;)
 
Bedankt maar hoe je het wendt of keert............. op het moment dat je de boel gaat terugzetten zet je ook de oude MBR weer terug met daarin de gegevens van het indelen van de schijven inclusief de partitietabellen. Ik denk dat er niets anders opzit dan in je MBR te gaan zitten "klooien". Ik moet alleen nog gebruikersvriendelijke software hiervoor vinden want tot op heden is het allemaal maar een HEXEN gedoe van jewelste.......... snap er geen hol van..............

http://www.diydatarecovery.nl/mbrtool.htm
 
Ik had deze software ook gevonden. Niet makkelijk hoor, ook al lijkt het van wel. In ieder geval weer bedankt. Ik zet het nu even op een lager pitje maar ga er binnenkort weer mee aan de slag. Ik hou je wel op de hoogte maar je bent toch ook geabonneerd op dit onderwerp dus je ziet het vanzelf wel.

Ja elke keer als je iets post dan krijg ik een mailtje dus ik hoor het wel ;)
succes ermee ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan