Raar en sloom internet ivm "verhoging"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emphyd

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
83
Ik had lang goed internet (50Mb/s Up & 5Mb/s Down) tot dat ziggo een paar weken geleden een snelheids verhoging heeft uitgevoerd naar 120Mb/s Down en 10Mb/s Up.

Mijn internet snelheid varieert tussen 0.5Mb/s en 90 Mb/s Down maar de upload blijft rond de 9-10 Mb/s. Ook valt mijn internet regelmatig weg en moet ik mijn modem en router resetten.

Ik heb ook geprobeerd de internet kabel van het modem rechtstreeks in de pc te steken (zonder router) maar dit veranderd niks.

Ik heb thuis overal cat5 kabels en die zouden t/m 100Mb/s aan kunnen. Kan het zo zijn dat het netwerk overstuur raakt omdat hij over het limiet van die 100Mb/s heen zit? De kabels zijn niet langer dan 10 meter hooguit.

Iemand enig idee? :confused:
 
Laatst bewerkt:
het netwerk zal en kan nooit over stuur raken, buiten het feit dat de kabel op die korte afstanden wel meer aan kan zal de router nooit sneller lopen als die 100/mbps. Zie het maar als een begrenzer op de auto, dat is de max en er over heen gaat hij niet.
Wat ik wel weet is dat Ziggo enorm aan het rotzooien is, sinds die verhoging had ik ook lange tijd ellende, het is op een gegeven moment gewoon weer opgehouden en nu werkt het grandioos. Ik weet ook dat ze veel werkzaamheden hebben en ook inmiddels hebben afgerond. Je kunt altijd de helpdesk bellen, zei kunnen vrij makkelijk in ieder geval het mode door meten om te zien of het daadwerkelijk niet aan jezelf ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan