Internet op laptop vaker weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
532
Het volgende probleem speelt sinds ik ben overgestapt van Ziggo naar Telfort en doet zich niet altijd voor.

Regelmatig is op de laptop de internetverbinding weg. Ook herstellen van de verbinding via het netwerkcentrum heeft geen zin. Ik ben erachter gekomen dat er wel een oplossing is:
routerlogin.com openen op de gewone pc, wachtwoord opnieuw typen en dan opslaan. Het modem gaat dan even op oranje en vervolgens kan ik op de laptop weer de juiste verbinding zoeken. Daarvoor moet de gewone pc wel aanstaan. Zodra de verbinding op de laptop er weer is, kan de gewone pc uit.

Laptop draait op Vista, pc op XP, router is van Netgear.

Wat is hier aan de hand?
 
Doe, maar het kan wel zijn dat het misschien een nadelige effecten heeft( veel suc6)
 
Heb je ook Telefoon van telfrot (Telfort)?

Als je een telefoon krijgt via voip kan het daar aan liggen dat je verbinding weg valt, heb ik ook gehad.
 
Heb je ook Telefoon van telfrot (Telfort)?

Als je een telefoon krijgt via voip kan het daar aan liggen dat je verbinding weg valt, heb ik ook gehad.


Er is geen telefoon via Telfort. Slechts internet. Kabel tv en digitaal pakket loopt via Ziggo. Eerlijk gezegd heb ik het afgelopen week niet meer meegemaakt dat het internet geen verbinding krijgt.

Heb wel een vermoeden waar het aan ligt. Kwam er laatst achter dat er een optie bovenin de verkenner verscheen met iets van "Automatische netwerkdetectie inschakelen". Eerder nooit gedaan. Kan dat het zijn? Stom dat ik dat afgelopen twee maanden niet heb gezien.

Zal eens kijken hoe het is als ik weer een paar dagen weg ben en alle stekkers eruit trek. Ben benieuw of de verbinding dat wel meteen terug is. Dan heb ik het dus waarschijnlijk zelf opgelost.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
Internet is niet meer verdwenen sinds ik "automatische netwerkdetectie" heb ingeschakeld. Probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan