mp3 te groot om te branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
185
Hallo,

Ik heb een mp3 bestand dat ongeveer 1 uur en 45 minuten duurt. Dit wil ik graag branden op een cd maar dat gaat niet. Zijn er manieren waarmee of waarop ik dit welkan branden?
Ik gebruik nu wel cd's van 80 minuten.

Groeten
 
MP3 van 1 uur en 3 kwartier ???
Hoe heet dit bestand na de punt, MP3?
 
Je kunt een DVD gebruiken, hier kan 120 minuten op. Je kunt hem dan wel alleen afspelen in apparaten die DVD's ondersteunen.
 
Waar wil je hem op afspelen.
Als je stereo toren ook mp3 bestanden kan lezen dan kan je hem gewoon via deze computer of met programma naar de cd spelen en branden als bestand ipv als audio-cd
 
Wel ik wil die afspelen in mijn auto en op mijn cd speler.
Heb hem al proberen te branden met nero als bestand maar dan kan hij dat niet lezen.
Het is zeker een mp3 bestand. het is een live mix van een dj. Heb ook al geprobeerd via windows media player maar daar gaat da ook niet geeft steeds melding dat het bestand te lang duurt.
 
Heel simpel eigenlijk:

Wanneer je een MP3 bestand van 1 uur 45min gaat omzetten naar CDA, dus normale audio cd, dan gaat het ook NOOIT passen
 
ergens ooit gelezen

je zou de bitrage naar beneden kunnen trekken(van 320 naar 192 bv)
dan word bestand veel kleiner
en daan branden op een 100min cd
maar dan is wel tenkoste van kwaliteit

of een andere optie is cd splitsen
 
ergens ooit gelezen

je zou de bitrage naar beneden kunnen trekken(van 320 naar 192 bv)
dan word bestand veel kleiner
en daan branden op een 100min cd
maar dan is wel tenkoste van kwaliteit

of een andere optie is cd splitsen

Dat is dus niet de oplossing, want dan blijft het WEL een MP3 en dat moet nou juist niet!!!!!!!!!!!!!
 
De enige oplossing die ik zie is om de mix in twee stukken te knippen op een geschikte passage en een mooie fade-out en fade-in te geven en op 2 CD's te branden.
 
Dat is dus niet de oplossing, want dan blijft het WEL een MP3 en dat moet nou juist niet!!!!!!!!!!!!!

uit wat besluit je dat juist niet moet
ik besluit eruit dat topicstarter een mp3 op cd wou branden
nergens zie ik staan dat er waw,cda moet zijn:D
 
Mijn verklaring?

Een gemiddelde MP3 van een minuut of 3 kan 3 tot 6 MB wegslobberen.
Daar de totale MP3 1 uur en 45 minuten betreft, hebben we het over 105 minuten.
105 minuten gedeeld door 3 minuten = 35 en 35 maal (max. 6 MB) = 210 MB.

Daar een MP3 gemiddeld ongeveer met de factor 10 'aanjongt' bij het omzetten naar .wav zou dit bestand dus 2100 MB worden en dát past idd. niet op een CD, ook niet op een 80 minuten CD.

Waar maak ik de reken / denkfout(en)?
 
Laatst bewerkt:
de totale groote van het bestand is ongeveer 70 MB dus zo groot is dat nu ook weer niet.
Mss is het beste zoals jullie zeggen de mix in 2 kappen maar dat is dan een zonde vindt ik omdat je dan met twee cd's gaat zitten.
 
Je zegt nergens welk bestandsformaat je precies nodig hebt.
De meeste moderne autoradio's slikken wel MP3, maar veel audio cd-spelers juist niet.
Als je op CDA aangewezen bent dan zit de speelduur je hier in de weg, dat past op geen enkele audio-CD. Je ontkomt dan niet aan knippen.
 
mp3 duurt te lang

Allen,

even voor de duidellijkheid. Het bestand is Mp3 en moet Mp3 blijven. Mijn cd speler kan dit aan dus dat moet niet veranderen.
Ik heb al in enkele winkels gekeken en heb nergens cd gevonden die meer dan 80 minuten kunnen opnemen.

Groeten
Kris
 
Als het een MP3 moet blijven, moet je dus een data-CD branden. Als het bestand inderdaad 70 MB groot is past dit ook op een gewone CD.
Je hoeft in dit geval dus ook niet te kijken naar het aantal minuten dat op een CD past, maar naar het aantal megabyte.
 
Eureka, wat Tommy78 n.a.v. je opmerking op het moeten blijven van MP3 schrijft, is dus de oplossing, simpelweg als data branden, 70 Mb en klaar is Kees.
 
Eureka, wat Tommy78 n.a.v. je opmerking op het moeten blijven van MP3 schrijft, is dus de oplossing, simpelweg als data branden, 70 Mb en klaar is Kees.

Dat zei ik ook al in één van de eerste posts. :p
Zal de volgende keer wat duidelijker verwoorden
 
Wel, dit heb ik al een keer geprobeerd en dit kan mijn cdspeler niet lezen.
 
1 uur en 45 minuten mp3 en dan maar 70 mb, dan kan de kwaliteit ook niet goed zijn. Kan je cdspeler die lage bitrate wel aan.
De meeste van mijn mp3's zijn tussen de 8 en 10 mb voor een minuut of 4 gemiddeld, vandaar mijn wedervraag.(Die zijn 320kbps)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan