Printer delen met netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark siemensma

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Berichten
22
Hallo allemaal,

wij hebben thuis 2 computers en 1 laptop.
de printer is aangesloten op een computer met een bluetooth kabeltje en het is een Canon MP510

nu is mijn vraag: hoe kan ik de printer draadloos delen met de andere 2 computers via mijn internet verbinding?:confused:
 
Hallo allemaal,

wij hebben thuis 2 computers en 1 laptop.
de printer is aangesloten op een computer met een bluetooth kabeltje en het is een Canon MP510

nu is mijn vraag: hoe kan ik de printer draadloos delen met de andere 2 computers via mijn internet verbinding?:confused:

Heb je al een netwerk? Zo ja, dan moet je bestands- en printerdeling inschakelen. Zo nee, dan moet je een netwerk maken door in Configuratiescherm naar Netwerkverbindingen te gaan. Nu moet je deze wizard op alle computers doen.
 
ik ben niet zo heeel goed met computers zoals je al snapt:eek:

alle computers hebben verbinding met het internet door een WLAN verbinding is dat wat je bedoeld??
of bedoel je echt een thuisnetwerk?
 
ik ben niet zo heeel goed met computers zoals je al snapt:eek:

alle computers hebben verbinding met het internet door een WLAN verbinding is dat wat je bedoeld??
of bedoel je echt een thuisnetwerk?

Ik bedoel: Heb je een router/modem? Als je dat niet hebt, wordt het wat lastiger...
 
wacht,

bedoelde je met 'rechtstreeks' via een kabel of draadloos?:confused:

want al mijn computer maken verbinding met het internet via een draadloos netwerk
 
ik had vanmiddag mijn collega gevraagt en zie zij dat de computer waarop de printer zit aangesloten (windows XP) de laptop niet kan zien omdat daar vista op zit.

is dat waar?
 
Heb je al een soort thuisnetwerk voor bestands deling ofzo zo ja zoek de printer via printer zoeken of waar dat ook staat zo niet maak eerst een thuisnetwerk voor printer en bestands-deling.

Zelf heb ik XP Met XP Verbonden en als ik nieuwe laptop ga kopen denk ik XP+XP+Vista of 7.
 
Ja zelf heb ik XP maar ik ga het proberen uit te leggen nou daar gaat ie

De Stappen:
1. Ga naar start
2. Doe Netwerk
3. Zoek naar iets met een thuisnetwerk maken of iets wat daarop moet lijken.


Zelf moet ik Vista nog krijgen op mijn nieuwe PC
 
Laatst bewerkt:
ik had vanmiddag mijn collega gevraagt en zie zij dat de computer waarop de printer zit aangesloten (windows XP) de laptop niet kan zien omdat daar vista op zit.

is dat waar?

Geen probleem mag je ondervinden als je een netwerk hebt, Xp, Vista of W7 maakt niet uit moet alleen netjes geconfigureerd zijn. Onzin dat Vista dit niet kan zien. :p

Netwerk maken kan ik je wel gaan uitleggen doch als je even in google typt "thuisnetwerk maken" bovenste aanklikken, bespaar ik een hoop tijd met typen.

Vragen ... stellen maar.
 
Lol maar ik vind die wel een beejte on duidelijk.

Weet niet wat jij er lollig aan vind om in elk topic mijn reactie te bumpen, als jij het dan zo goed weet allemaal mijnheer de wijsneus waarom ga je dan niet uitleggen hoe het wel moet op een voor iedereen duidelijke manier. :thumb: succes ermee.
 
Maar, jij mag ook helpen maar toch.( doe niet zo snel aan gebrandt )
 
ik zie mijn laptop nu wel op mijn andere computer met windows 7

ik denk dat ik gwn de printer daarop aansluit (gwn kabeltje verwisselen):)

en vanaf die pc ga printen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan