fotobewerken photoshop 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

dichterbij

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
6
hallo

ik werk met adobe photoshop 6. sinds enige tijd heb ik een probleem met vervagen. ik breng een laag aan en vervolgens kies ik de filter gaussian vervagen. als de foto vervaagd is krijg ik scherpe strepen op de foto die op de plaats waar gegumd wordt wel verdwijnen, maar niet in het deel wat vaag blijft . als de foto is opgeslagen blijven de strepen zichtbaar. hoe komt dat en wat is er aan te doen.

groetjes
corrie
 
Erg lastig om precies te begrijpen wat je doet.
Je weet dat de gaussian blur alleen op de actieve laag werkt?
Hou je er ook rekening mee in welke laag je de bewerkingen doet?
Misschien kan je een voorbeeld laten zien?
 
arctic joe

bedankt voor je reaktie. wat ik doe is op de originele foto een laag aanbrengen en daarna een filter. vervolgens met gaussian vervagen. dit heb ik altijd zo gedaan en is altijd goed gegaan. dit vreemde verschijnsel -felle dunne streepjes- is iets van de laatste tijd.
ik hoop dat je me hierop een antwoord kunt geven. je ziet ook al wanneer de vervaging is aangebracht de lijntjes/streepjes verschijnen.
bedankt
corrie
 
Laatst bewerkt:
Het verschijnsel is me niet bekend in Photoshop.
Een voorbeeld (of stukje van de foto) zou ons verder kunnen helpen.
 
artic joe

ik wil een foto naar je mailen. wil je me laten weten waar ik deze naar toe moet sturen?
bedankt
groetjes
corrie
 
Ik plaats hier geen mailadres, sorry.
Je kan hier ook bijlagen toevoegen trouwens.
 
Arctic Joe

ik hoop dat de foto overkomt en dat hier voldoende op te zien is.
wacht in spanning af
groetjes
corrie
 

Bijlagen

  • DSC_4875-1.jpg
    DSC_4875-1.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 30
Het probleem is goed te zien op je foto, ik gebruik Photoshop zelf ook al lang maar dit heb ik niet eerder gezien. Ik dacht nog even aan een probleem met een videokaart driver.
Hier heb ik geen antwoord op!
 
Arctic Joe

heb jij misschien een suggestie bij wie ik dit probleem kan voorleggen. ik heb het nl bij een eerdere versie ook gehad. kan het met computer zelf te maken hebben misschien!

ben benieuwd
groetjes en bedankt voor de moeite
 
Je zou eens een photoshop forum kunnen proberen. Met google vindt je er zo enkele.
Zelf dacht ik ook aan een hardware probleem. Je zou eens nieuwe drivers voor je videokaart kunnen proberen. (wel eerst een herstelpunt aanmaken, dan kan je het weer makkelijk ongedaan maken)
 
mijn probleem is nog steeds niet opgelost. ik weet zo ook niet wie of wat ik nog raadplegen kan.
ik kijk gewoon nog even verder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan