Push Notificaties werken niet (iPod touch 3e gen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Berichten
190
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn iPod Touch 32GB 3e generatie. Als ik bij vrienden op de wifi zit heb ik geen problemen, maar op het moment dat ik bij mij thuis op de wifi zit kan ik ineens geen notificaties meer ontvangen! Ik heb op internet al allerlei dingen gelezen over het openzetten van poorten op je router, dat heb ik geprobeerd maar nog steeds geen succes (router=Linksys WRT54G). Het probleem zit dus (bijna zeker) in de router, omdat mijn iPod wel gewoon notificaties kan ontvangen via andere netwerken. Ook als ik op een (onbeveiligd) netwerk in de buurt inlog kan ik gewoon notificaties ontvangen.

Heeft iemand enig idee?
Moet ik toch porten forwarden/openzetten?
Zit het probleem toch in mijn iPod?

Ik hoor het graag!

Job
 
Het zit ook niet in de poorten maar in de beveiliging van je router.
Zet die maar eens even uit en kijk of het dan wel werkt.
Zo ja, dan moet je de WPA eens veranderen naar WEP.
Zo nee, doe dan eens een firmware update van je router!




http://touchipod.forum2go.nl
 
Firewall heb ik laatst al een keer uitgezet, maar zonder succes. Op dit moment maak ik gebruik van WEP, maar dat werkt ook niet. 'k zal morgen proberen de firmware up de graden.
Morgen meer nieuws.
 
Ben Ik weer, sorry voor mijn late reactie...

Ik heb alles gedaan wat je me vroeg, firmware update gedaan, wpa veranderd in wep, firewall uitgezet, maar niets helpt...

Vandaag bij Apple Retail Store langs geweest, maar zij hadden ook geen idee.

Iemand nog andere ideeën?
 
Ik weet zeker dat het probleem niet in de hardware Van de router zit, maar in de software/firmware. Als ik namelijk bij kennissen met EXACT dezelfde router op hun wi fi inlog, kan ik wel notificaties ontvangen.
 
Als je zeker weet dat het aan de firmware ligt, dan moet je dezelfde firmware erop zetten.
 
Dat is juist het probleem! Ik heb de nieuwste firmware erop gezet, en die kennis heeft dat als het goed is ook. Ik denk dat het probleem dus niet in de firmware ligt, maar in de configuratie van de router. Ik heb net nog een keer de nieuwste firmware gedownload en erop gezet, maar nog steeds geen notificaties. K zal morgen even verder kijken op internet of ik nog andere oplossingen kan vinden, want volgens mij heb jij ook geen mogelijkheden meer, of wel??

In ieder geval, HEEL ERG VEEL BEDANKT VOOR JE HULP!!!
 
Ja dat moet je kijken welke instellingen hij heeft en die ook op die van jou zo doen.
 
Het is eindelijk gelukt!!! Ik heb mijn eerste notificaties zojuist op mijn thuisnetwerk ontvangen!!

Ik heb alleen nog maar notificaties ontvangen via eBuddy, maar het kan ook goed zijn dat de andere apps nog geen notificaties hebben gestuurd.

Ff stap voor stap uitleg wat voor mij heeft geholpen:
1. ik ben eerst naar de website van de ontwikkelaar van mijn router gegaan, en toen heb ik doorgeklikt naar mijn router en de nieuwste firmware gedownload (in mijn geval deze site)
2. Nieuwe firmware installeren op de router
3. Firewall van je router uitzetten
4. iPod Touch/iPhone verbinding laten maken met de router
5. Een ander DNS nummer invoeren (ik heb de gratis DNS server van Google gebruikt, 8.8.8.8)
6. In je router de poort 5223 openzetten. Ik heb het handmatig én met het programma 'simple Port forwarding' (http://www.simpleportforwarding.com)

ik weet niet welke stap voor mij heeft geholpen, maar eBuddy geeft notificaties, dus alles lijkt weer te werken.
Wellicht zijn een aantal van deze stappen overbodig, maar proberen kan (bijna) nooit kwaad.
Als iemand vragen heeft, ik zal altijd iedereen proberen te helpen
 
Laatst bewerkt:
Nou mooi dat het nu werkt, als het goed blijft gaan kun je een van stappen eens ongedaan maken om te kijken of het blijft werken.
 
Het werkt nog steeds niet, maar ik heb wel nieuwe, hoopvolle ontdekkingen gedaan.
Waarschijnlijk zit het namelijk wel goed in mijn Linksys WRT54GL router. En het probleem zit hem dus waarschijnlijk in onze (vrij oude) Speedtouch 546. Ik weet niet of de SpeedTouch de poorten die ik heb geforward tegenhoudt, of de SpeedTouch en de Linksys ruzie hebben oid. Ik weet het niet, maar waarschijnlijk zit 'm daar wel het probleem.

Ik zal (als de vaste computer vrij is...) proberen de firmware van de SpeedTouch up te daten en dan zal ik kijken of dat tot nieuwe inzichten leidt.
 
Aha een Speedtouch van KPN, ja daar heb ik vaker over gehoord met problemen, zeg tegen KPN dat je een nieuwe wilt omdat hij stuk is of neem een betere en goedkopere provider!
 
Tsja, daar ga ik niet over, maar mijn ouders... (k ben pas 15...)
geen bekende oplossingen/omwegen zodat ik toch notificaties kan ontvangen??

Btw, ik ga niet bij KPN weg, want op 1 april verhogen ze de snelheden!! (eindelijk)
 
Tja werd tijd dat KPN die snelheid verhoogt, maar nog is het te laag en te duur, ik heb al jaren 20MB voor 19,95
Maar goed, ik ben denk ik door de oplossingen heen voor je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan