Webcam streamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miranda H

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
40
Is het mogelijk een webcam te streamen zodat ik via een andere pc kan zien wat er gebeurd op de plaats van de webcam?

De situatie,
Hier een paar km vandaan heb ik mijn paarden staan, een van deze is hoogdrachtig
Omdat ik dus niet iedere 10 minuten op en neer kan rijden om te zien wat er aan de hand is wil ik haar via een camera in de gaten houden.

Het probleem is dat ik daar een laptop neer kan zetten met een dongel als internet, nu begrijp ik dat dat het probleem zal zijn omdat die iedere 3 uur ene ander IP adres heeft.

Nu dacht ik een webcam op te hangenm ik heb onderstaande cam
http://www.kieskeurig.nl/webcam/microsoft/vx-5000/221469/
en dan via msn een video bericht te starten met een 2e msn account....
nu is dat nu voor mij even het makkelijkste maar als de dongel iedere 3 uur een ander ip adres krijgt kan het zomaar zijn dat de verbinding iedere 3 uur verbreek.

Is er een andere mogelijkhied? of heb ik gewoon pech en zal ik toch ieder uur moeten gaan kijken?
 
Zeker is er een andere mogelijkheid, als je Opera (een browser) installeert en je bij hun site registreert (allemaal gratis) kun je deze applicatie gebruiken. Er wordt dan een pagina aangemaakt waar je gewoon de beelden kunt bekijken. Bijkomend voordeel is dat je anderen het adres en een wachtwoord kunt geven zodat je niet de enige bent die het beestje in de gaten kan houden.

EDIT: Er schijnen wat problemen te zijn tussen de nieuwste versie van opera en deze applicatie. Mischien is het beter om de vorige versie van Opera te gebruiken, die is hier te vinden.
 
Laatst bewerkt:
OK bedankt!! het klink veel eenvoudiger dan ik gedacht had dus ga eens proberen of het lukt!
 
Nou idd eenvoudiger kan het niet! super!

Alleen is de cam op het net wel erg traag, duurt een paar seconden voordat je ziet als er iets beweegt, is dit te verhelpen?
 
Mooi dat het werkt :)

Dat trage heb ik zelf niet gemerkt maar kan een aantal oorzaken hebben. Het kan gewoon zijn dat de verbinding waar de laptop aan hangt gewoon niet zo snel is, of dat één van beide PCs gewoon wat traag is. Kun je normaal flash filmpjes (zoals op youtube) op normale snelheid kijken?
 
Ja die kan ik gewoon goed volgen, ik heb bij config gezien dat ik de beelden per minuut kan veranderen, deze stond op 50 en heb ik langzaam verhoogd, wordt het beeld iets minder scherp door maar het is nog super goed te zien.
Ga vanavond de camera op stal hangen en kijken of het allemaal wil zoals ik wil :D
 
nou alles werkt!
http://stal.winatystinkerstables.operaunite.com/webcam/
Nu is de stal nog leeg want ze staat natuurlijk lekker buiten, eind vd dag komt ze naar binnen.
wachtwoord is fenore

alleen is de streaming heel erg traag, wellicht door de laptop en de dongel?
Het rechtstreekse beeld is perfect en snel alleen via buiten dus niet.

is daar nog iets aan te doen? of ligt het echt aan de snelheid van dongel?
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat alles werkt.

Aan de traagheid van het netwerk zelf kun je weinig doen, je zou hooguit de beeldkwaliteti wat naar beneden kunnen schroeven.

Er is denk ik trouwens wat misgegan met het opslaan van het wachtwoord, ik kon zonder iets in te toetsen naar binnen.

Even uit nieuwschierigheid; gebruik je 10.50 of 10.10?
 
Beeldkwaliteit staat op 50 maar zou is kunnen kijken wat ie doet met nog minder

wachtwoord ok, zal er is naar kijken.

Ik heb het linkje gebruikt wat in een paar berichten terug stond, 10.10 scheen niet goed te werken?

Edit zie nu dat het linkje gestuurd wordt naar 10.10
 
Laatst bewerkt:
10.50 is the nieuwste versie en die schijnt inderdaad nog niet lekker te werken met deze applicatie. 10.10 zou het inderdaad prima moeten doen.
 
Nou dan zou het goed genoeg moeten werken :cool:

zal vanmiddag op stal eens kijken of het beeldkwaliteit nog naar beneden kan en of het helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan