installatieprobleem vhs converter

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankfaber

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Berichten
31
Misschien weet iemand het antwoord op de volgende vraag;

Enkele weken geleden heb ik een ion vhs converter VCR2PC van Arctsoft aangeschaft. Dat is dus een videorecorder met USB aansluiting om je VHS banden (eigen opnames) op je harde schijf te zetten om die films vervolgens op DVD te branden.
Ik had hem geïnstalleerd met bijbehorende software en toen functioneerde hij perfect.
Echter; dit weekend had ik een computercrash waardoor ik dus genoodzaakt was Windows XP opnieuw te installeren op mijn C schijf, na die eerst te hebben geformatteerd en toen ik daarna mijn nieuwe apparaat opnieuw wilde installeren kreeg ik ook niet de mededeling dat er nieuwe hardware was gedetecteerd, wat volgens de summiere gebruiksaanwijzing wel had moeten gebeuren. Toen ik het bijbehorende programma opende kreeg ik doodleuk in een schermpje de volgende mededeling:

"The device is not available or is being used by another application. Please close any applications that may be using the device and try again."

Tja, en toen werkte dus ook de recordknop niet meer. Ik kan nu dus niets doen met dit apparaat.

Is er iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?

Frank...
 
Vcr 2pc

Misschien weet iemand het antwoord op de volgende vraag;

Enkele weken geleden heb ik een ion vhs converter VCR2PC van Arctsoft aangeschaft. Dat is dus een videorecorder met USB aansluiting om je VHS banden (eigen opnames) op je harde schijf te zetten om die films vervolgens op DVD te branden.
Ik had hem geïnstalleerd met bijbehorende software en toen functioneerde hij perfect.
Echter; dit weekend had ik een computercrash waardoor ik dus genoodzaakt was Windows XP opnieuw te installeren op mijn C schijf, na die eerst te hebben geformatteerd en toen ik daarna mijn nieuwe apparaat opnieuw wilde installeren kreeg ik ook niet de mededeling dat er nieuwe hardware was gedetecteerd, wat volgens de summiere gebruiksaanwijzing wel had moeten gebeuren. Toen ik het bijbehorende programma opende kreeg ik doodleuk in een schermpje de volgende mededeling:

"The device is not available or is being used by another application. Please close any applications that may be using the device and try again."

Tja, en toen werkte dus ook de recordknop niet meer. Ik kan nu dus niets doen met dit apparaat.

Is er iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?

Frank...


Ook ik heb hetzelfde probleem.... Heeft iemand een oplossing en beschikt iemand over een Nederlandse Handleiding of weet je waar ik die kan krijgen?
Jaap
 
Laatst bewerkt:
vcr2pc

Ik had hetzelfde probleem, maar na controle in het configuratiescherm apparaatbeheer bleek er een geel 3hoekje te staan bij dit apparaat en moest de cd er weer in om opnieuw het stuurprogramma te installeren. daarna werkte het weer.

Alleen is mijn probleem dat er enorm veel storing mee komt.
Strepen door het beeld en enorme ruis bij het geluid. ( lijkt wel zoals vroeger dat de antenne niet goed gericht staat).

Wie heeft daar een oplossing voor of ligt dit aan mijn kastje ( ion video converter)
 
in het algemeen is de meest makkelijke manier en met de beste kwaliteit
met een dvd recorder, dus zonder tussenkomst van de pc. later kan je dan evt de dvd gaan bewerken met de pc.

van dat kastje weet ik voor de rest niks
 
Dit hebben we ook al eens gedaan, maar onze dvd recorder neemt op in DVD- en een ander bestand wat door andere dvd spelers en onze PC niet wordt herkend.
Die opgenomen dvd is dan alleen in die recorder af te spelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan