Beeld en geluid in begin wel na tijdje niet meer synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
319
in de eerste 20 min van een avi bestand lopen geluid en beeld wel synchroon, na die tijd komt er steeds meer verschil, beeld loopt voor op geluid.

Ik heb gelezen dat AVinfo zou moeten helpen?
Maar ik snap niet echt hoe dit moet.

Iemand hier een goede uitleg voor?
 
Gaat het hierbij om een AVI-bestand?? Wat je dan kunt doen is het gratis programma VirtualDub gebruiken om allereerst het geluid apart op te slaan, om te zetten naar CBR, en dan weer samenvoegen met het beeld. Zie hier voor een stap voor stap tutorial hoe dit in zijn werk gaat.
 
Gaat het hierbij om een AVI-bestand?? Wat je dan kunt doen is het gratis programma VirtualDub gebruiken om allereerst het geluid apart op te slaan, om te zetten naar CBR, en dan weer samenvoegen met het beeld. Zie hier voor een stap voor stap tutorial hoe dit in zijn werk gaat.

thanks!
alles werkt, alleen deze stap kan ik niet uitvoeren:
2. Klik op audio en dan op WAV audio

als ik op audio klik staat er niets bij van WAV audio...
 
Laatst bewerkt:
Welke versie van VirtualDub gebruik je? Per versie verschillen de opties in het menu nogal. In plaats van WAV audio kan er ook staan: "Audio from other file", selecteer deze dan, en volg de tutorial verder.
 
Welke versie van VirtualDub gebruik je? Per versie verschillen de opties in het menu nogal. In plaats van WAV audio kan er ook staan: "Audio from other file", selecteer deze dan, en volg de tutorial verder.

VirtualDub-1.9.8
die optie audio from another file is er inderdaad, maar als ik daarna op play klik, is het nog steeds niet synchroon
 
Sorry, beetje onduidelijk. Tutorial is aangepast:
  • Open de film in VirtualDub
  • Klik op audio en dan op WAV audio of "Audio from other file"
  • Selecteer dan het CBR bestand dat je net hebt gemaakt
  • Ga naar Video–>Compression en selecteer de codec Divx MPEG-4 Low-Motion (anders wordt het bestand te groot). Staat de codec DivX MPEG-4 Low-Motion er niet tussen, download dan dit bestand en download de nieuwste versie van de Divx codec hier. Installeer deze bestanden, en na het opnieuw opstarten van de computer zal de codec DivX MPEG-4 Low-Motion er wel als compressor tussen staan.
  • Ga naar Bestand–>Save as AVI om het bestand op te slaan. Nu zal VirtualDub er een tijdje over doen om de bewerkingen toe te passen en het nieuwe bestand op te slaan. Wanneer het nieuw bestand geopend wordt, zal het geluid weer gelijk lopen met het beeld.
 
Sorry, beetje onduidelijk. Tutorial is aangepast:
  • Open de film in VirtualDub
  • Klik op audio en dan op WAV audio of "Audio from other file"
  • Selecteer dan het CBR bestand dat je net hebt gemaakt
  • Ga naar Video–>Compression en selecteer de codec Divx MPEG-4 Low-Motion (anders wordt het bestand te groot). Staat de codec DivX MPEG-4 Low-Motion er niet tussen, download dan dit bestand en download de nieuwste versie van de Divx codec hier. Installeer deze bestanden, en na het opnieuw opstarten van de computer zal de codec DivX MPEG-4 Low-Motion er wel als compressor tussen staan.
  • Ga naar Bestand–>Save as AVI om het bestand op te slaan. Nu zal VirtualDub er een tijdje over doen om de bewerkingen toe te passen en het nieuwe bestand op te slaan. Wanneer het nieuw bestand geopend wordt, zal het geluid weer gelijk lopen met het beeld.

je schrijft: "selecteer het CBR bestand.." ik neem aan dat je die WAV file bedoeld die ik heb gemaakt met de eerste paar stappen uit de handleiding? Dit is geen .CBR bestand maar een .WAV file
 
Dat wordt idd bedoeld. CBR is dan ook geen extensie maar een codering wat betreft de bitrate. CBR staat voor Constant Bit Rate, VBR voor Variable Bit Rate. Ik hoop dat het nu wel gaat lukken.
 
Dat wordt idd bedoeld. CBR is dan ook geen extensie maar een codering wat betreft de bitrate. CBR staat voor Constant Bit Rate, VBR voor Variable Bit Rate. Ik hoop dat het nu wel gaat lukken.

ik heb nadat ik de wav had gemaakt de video niet opnieuw geladen in virtualdub. bij video stond dus nog steeds de instelling direct stream copy, het bestand was dan ook zo klaar. Nu loopt ie inderdaad langer (heeft een half uur nodig zegt ie). Ben benieuwd of het dadelijk goed loopt
 
Laat aub weten of het gelukt is voor mensen met hetzelfde probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan