freenas

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadrunnertje

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Berichten
34
Ik heb een vraag heb een oude pc van freenas voorzien dit ging goed,
als ik de hardeschijven koppel zoals dat heet krijg te zien dat ze online staat!
Volgens de instructie 's zou ik de schijven moeten zien bij het netwerkomgeving !maar
wat ik ook doe ik zie niks draai met windows 7 maar ook op delaptop met xp krijg ik niks te zien!:confused:

wie o wie kan mij raad geven

Groet Ton
 
Zou best eens kunnen zijn dat je de mappen 'verkeerd' deelt.

Kijk even hier voor een 'handleiding' hoe gedeelde mappen aan Windows-computers beschikbaar te stellen in freenas.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie ben er vanmorgen meebezig geweest en..... zie nu wel de freenas icoon maar kan de schijf nog niet benaderen ( foutmelding )
freenas bestaat alleen data niet ! dus dat moet ik nog uitzoeken maar er zit vordering in !

Ton
 
Laatst bewerkt:
Zou best eens kunnen zijn dat je de mappen 'verkeerd' deelt.

Kijk even hier voor een 'handleiding' hoe gedeelde mappen aan Windows-computers beschikbaar te stellen in freenas.

Succes,

Tijs.


Tijs bedankt voor de info die je mij gegeven hebt , freenas is nu zichtbaar in mijn netwerkomgegeving:thumb:
 
Mooi dat het je geholpen heeft! :)

Als je vraag hiermee beantwoord is, graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.
 
Zou best eens kunnen zijn dat je de mappen 'verkeerd' deelt.

Kijk even hier voor een 'handleiding' hoe gedeelde mappen aan Windows-computers beschikbaar te stellen in freenas.

Succes,

Tijs.

Even nog een vraag Tijs misschien kun je die beantwoorden?
ik heb dus nu 2 harde schijven ( 1 waar het freenas op geinstalleerd staat als master en 1 schijf van 200gb als slave daar achter) dit alles op 1 ide aansluiting !
Mijn vraag is kun je nu op de andere ide aansluiting ook nog 2 schijven hangen?
Ik heb dit geprobeerd maar krijg dit voorelkaar!
Mocht dat niet gaan dan koop ik een grotere hd als eerste keus!

Hoop dat je me verder kunt helpen!

Ton
 
[...]Mijn vraag is kun je nu op de andere ide aansluiting ook nog 2 schijven hangen?
[...]

Ton, dat zou moeten kunnen.

Wel een paar zaken in de gaten houden:
1. Schijven beiden jumperen als Cable Select (ook wel CS) genoemd óf 1 van de schijven als Master en de andere als Slave jumperen. Meestal staat op een sticker op de harde schijven hoe de jumpering gedaan moet worden voor CS/Master/Slave.
2. In de BIOS de secondary IDE Controller 'aanzetten' als die nu op Disabled staat.
3. In de BIOS de 2 schijven op de secondary IDE controller op Auto/Auto detect zetten.

Geeft de BIOS daarna tijdens opstarten de 2 harde schijven op de Secondary IDE controller aan, dan zou het allemaal goed moeten staan. Je kunt daarna die schijven gaan formatteren en toevoegen in Freenas.

Succes,

Tijs.
 
Ton, dat zou moeten kunnen.

Wel een paar zaken in de gaten houden:
1. Schijven beiden jumperen als Cable Select (ook wel CS) genoemd óf 1 van de schijven als Master en de andere als Slave jumperen. Meestal staat op een sticker op de harde schijven hoe de jumpering gedaan moet worden voor CS/Master/Slave.
2. In de BIOS de secondary IDE Controller 'aanzetten' als die nu op Disabled staat.
3. In de BIOS de 2 schijven op de secondary IDE controller op Auto/Auto detect zetten.

Geeft de BIOS daarna tijdens opstarten de 2 harde schijven op de Secondary IDE controller aan, dan zou het allemaal goed moeten staan. Je kunt daarna die schijven gaan formatteren en toevoegen in Freenas.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie ik ga er aankomend weekend meebezig en hoop zo de andere schijven ook aan de praat te krijgen!

Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan