beginnende dj

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
354
hallo,
ik wil graag beginnen met een beetje dj'en. gewoon simpel met 2 boxen, 1 versterker, mengpaneel en microfoon en laptop. laptop heb ik maar de rest niet. weet iemand hoe ik goed kan beginnen, budget ligt rond de 100 euro. ik weet het, het is weinig maar ik wil vooral op verjaardag van vrienden gaan draaien of bij familie, gewoon klein beginnen. ik wil vooral House gaan draaien dus een goede bass zou leuk zijn

MVG,
MrHook
 
ja komt goed;)
maar kan je misschien een lijstje geven met alle onderdelen die ik nodig heb?

grtz.
 
hallo,
ik wil graag beginnen met een beetje dj'en. gewoon simpel met 2 boxen, 1 versterker, mengpaneel en microfoon en laptop. laptop heb ik maar de rest niet. weet iemand hoe ik goed kan beginnen, budget ligt rond de 100 euro. ik weet het, het is weinig maar ik wil vooral op verjaardag van vrienden gaan draaien of bij familie, gewoon klein beginnen. ik wil vooral House gaan draaien dus een goede bass zou leuk zijn

MVG,
MrHook

haha leuke vraag.

ja iedereen moet ergens beginnen. en ja de budget hangt van je zelf af. hoe meer je doet, hoe beter en meer je wilt. je moet vooraf je eisen opstellen. wat wil je bereiken bv. dit heb je al gedaan.

het gaat jou immers om dat die muziek op je laptop worden afgespeeld en het iedereen goed kan horen.

heb je net niet toevallig een stereo toren in huis met een ingang erop ???
dat toevallig vanuit de laptop geluid naar de stereo kan???

dan heb je eigenlijk al 2 dingen in een.

- versterker
- speakers

nu nog een mengtafel?

tja de goedkoopste oplossing is je laptop zelf !!!! er bestaat talloze software voor op een pc om muziek te kunnen mixen. en is bovendien vaak makelijk en leuk in gebruik. zo kun je ook nog eens gave samples laten horen tijdens een nummer. en is bv scratchen heel gemakelijk.

ik zelf heb bv virtual dj. maar er zijn zoals ik al zei veel en veel meer.......
gratis en niet gratis. (let op meeste moet je betalen of zijn proefversies. google... maar eens)


maar ik kan me voorstellen dat je geen stero toren hebt.
nou voor die 100€ koop jij wel een 2e handse met speakers.
zo niet.

kun je ook 2e handse versterker kijken en 2 leuke speakers van het overige geld.

ik draaide vroeger met:

me stereo toren
1 losse dvd speler + 1 losse cd speler
de 2 speakers van de stereo toren zelf
en had al gelijk een mengtafel aangeschaft, omdat de muziek niet te mixen viel. nartuurlijk kun je niet mixen als je geen pitch controller hebt. o.a. maar je kunt de kanalen wel gescheiden houden.

tip:

op http://www.whekamp.nl vind je vaak een complete setje die niet duur is. merk van skytec beviel mij bv ook goed. en is niet duur. het is al wel hoger als jou budget. dus sparen en even wachten kan dus ook.

heb net nog eens gekeken voor je:

dan ben je gelijk klaar voor de komende jaren:

http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/dj-muziekinstrumenten/mengpaneel-draaitafel-speaker-platenspeler/skytec-dj-mixerset/C12_O04_O41_700796/?PRmin=20&PRmax=1300&F=1,2,17&PI=1&SM=5 + laptop = FEESTEN!!!!
 
Laatst bewerkt:
als je echt goedkoop wilt gaan moet je er ook aan denken dat je niet altijd stevige boxen en versterker hebt, geluidsapparatuur is heel duur.

En als je boxen niet sterk zijn ga je slecht geluid verkrijgen, of speel je ze kapot (want op feestjes gaat de muziek vaak luider).

Ik heb vanaf het begin geluk gehad, die installatie van hier was er al toen ik er kwam :).

Ik weet niet waar jij woont maar ik heb overlaatst boxen gekocht bij Jackie Claes in hasselt, daar hebben ze echt alles wat jij nodig hebt!! kleine mengpaneeltjes, goed advies, ze hebben ook vaa koopjes (tweedehansboxen) ik heb er tweedehands gekocht met geweldige kwaliteit, maar mijn budget lag wel iest hoger uiteraard :)

Veel succes!!

Voor vragen mag je me altijd een bericht sturen.

PS: Als je boxen zou kopen op internet zorg dat je ze eerst mag testen!! ze kunnen beschadigd of versleten zijn!
 
Dj' en

Hallo,

Ik ben Marco en ik ben 15 jaar.
Ik ben nu al zo'n beetje 3 jaar bezig met dj'en. Ik heb dus nu ook al alle spullen ervoor: Boxen, mixer, cd spelers, stativen, laptop.
Maar nu is mijn vraag: waar moet ik beginnen om ergens op te gaan treden bijv. in een club/ discotheek??? en hoe moet ik dat aanpakken?
Ik zou graag een paar tips willen krijgen!

Mvg,

Marco
 
@Marco,

welkom op Helpmij.nl:)

Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic.
 
In Eindhoven (lekker dichtbij voor jou) zit een immense winkel voor muziekapparatuur. Kijk maar eens op deze site: http://www.feedback.nl/, natuurlijk kun je daar ook binnenlopen. Op dit moment is het zelfs opruiming!

En nog iets? Mag ik vragen met welke software je wilt "dj-en"?
 
Laatst bewerkt:
Veel oefenen, en een eigen stijl proberen neer te zetten. Een DJ is denk ik artiest en entertainer.. Nog wat tips: Je zou een website kunnen maken als visitekaartje, of je maakt mixen die je op Torrent of Usenet zet om naam te maken. Je kunt met draaien voor publiek het best beginnen op schoolfeesten en in club- of buurthuizen, (dan kun je nog eens op je plaat gaan -). Een volgende stap is dan naar een club toestappen, zeggen dat je graag wil, en vragen of je mag proefdraaien (Je zou dan een CD-tje van je werk kunnen meenemen). Je kunt ook op flyers kijken wie een feest organiseert, en die mensen mailen.. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan