IP-adressenconflict (maar 1 pc op netwerk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

memartin

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
6
Hallo,

Ik zit nou al een hele tijd met een probleem met mijn internetverbinding. Ik heb ook de helpdesk van mijn provider ooit gebeld maar die kon nergens een fout vinden. Nu heb ik meer vertrouwen in jullie dan in mijn provider dus ik hoop dat jullie wel kunnen helpen. Mijn internet valt dus al lange tijd af en toe uit, maar nu ik windows 7 (64 bits) heb krijg ik er ook een foutmelding bij, dus nu is er eindelijk een aanwijzing van wat het kan zijn. De foutmelding is als volgt:

Netwerkfout.
Er is een IP-adressenconflict gedetecteerd.
Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer.
Neem contact met de netwerkbeheerder op voor ondersteuning bij het oplossen van dit probleem.
Raadpleeg het cysteemgebeurtennissenlogboek voor meer informatie.

Hierbij zijn er twee dingen die nogal vreemd zijn:
  1. Ik krijg de foutmelding ook als ik maar 1 pc op mijn netwerk heb zitten, en mijn draadloos netwerk uit staat.
  2. Het gebeurt alleen als ik mijn netwerk wat zwaarder belast, bijvoorbeeld bij het downloaden. Anders merk je er niets van.
Ik denk zelf dat het met mijn Modem te maken heeft: "Prestige 2602H-61" Maar ik weet niet hoe ik het op kan lossen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben niet slecht met computers maar dit lukt mij ook niet meer. Als jullie enkele logs nodig hebben of andere gegevens moet je het zeggen en dan zal ik ze posten.

In ieder geval alvast bedankt,

Martin

(EDIT) Dit lijkt op een vergelijkbaar probleem en is toen door een van jullie op afstand opgelost: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=388164
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar start -> cmd en trommel 'ipconfig /all' in. Post hier een screenshot.
 
Zo hier mijn ipconfig

Ook een screenshot gemaakt van het logboek.
 

Bijlagen

  • Ipconfig_all.png
    Ipconfig_all.png
    84,3 KB · Weergaven: 48
  • Beheergebeurtenissen Dhcp-Client Fout.jpg
    Beheergebeurtenissen Dhcp-Client Fout.jpg
    96 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Heb je statische ip-adressen ingesteld? (Aangezien overal 'voorkeur' achter staat). Probeer die anders eens op automatisch te zetten. Het kan ook zijn dat een router bepaalde ip-adressen vast houdt voor wireless apparaten. Als een wireless apparaat eenmaal een bepaald ip-adres heeft gehad, onthoudt de router die, om een volgende keer datzelfde ip uit te geven aan dat apparaat. Als jij handmatig datzelfde ip instelt, misschien dat de router dit niet leuk vindt en zo'n error geeft?

Edit:
Zie mijn bijlage, een screenshot uit de router\. Alleen laptop_van_niek is wireless aangesloten. De overige computers/laptops/telefoons onthoudt hij wel.
 

Bijlagen

  • Ipadressen.png
    Ipadressen.png
    10,3 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn instellingen toegevoegd van netwerkbeheer, daar staan ze volgens mij goed. En dat andere, waar zou ik dat kunnen vinden in mijn router?

EDIT: Dit lijkt nogal op jouw bijlage, is dat het goede
 

Bijlagen

  • Eigenschappen Internet Protocol.jpg
    Eigenschappen Internet Protocol.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 36
  • DHCP Table.png
    DHCP Table.png
    19,1 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Hmm, daar staan ze wel goed (je hebt ze niet net veranderd?).

Dat plaatje uit mijn router komt direct uit de homepage van de router (Device info -> LAN computers). Hoe dat bij jou zit, weet ik zo natuurlijk niet :p
Maar ik moet nu weg, misschien dat een andere HMer je verder kan helpen ;-)
 
Ik had het niet net veranderd, het heeft altijd zo gestaan. Ik weet niet of ik het zelfde plaatje als jou heb, Lan computers is in mijn modem niet te vinden.

Ik heb nu dus alleen mijn modem met direct daarop mijn vaste pc via draad verbonden. Verder geen draadloos internet of andere computers/apparaten eraan.
 
Daar was ik weer.

Als ik google een beetje bekijk, zoekend naar "de dhcp-server heeft een dhcpnack-bericht gezonden" dan kom ik het volgende tegen:

http://adslforum.isiz.nl/topic.asp?TOPIC_ID=9422
USB modems hebben helaas vaker het probleem dat de verbinding heel even wegvalt. Dit is meestal gerelateerd aan het feit dat zo'n modem zo'n beetje de maximale hoeveelheid stroom trekt die je USB poort kan leveren. Als de stroomvoorziening een klein dipje heeft of het modem heeft net wat meer nodig dan vliegt je verbinding er heel even uit. Heb je toevallig een VIA chipset? (Als je bij apparaatbeheer onder USB controller kijkt staat daar dan waarschijnlijk VIA ...)
Er zijn dan een paar dingen die je kunt doen:
USB drivers updaten
Alle andere USB apparaten loshalen
Het modem aansluiten op een USB hub met externe stroomvoorziening
Een ethernetmodem kopen

Oftewel, heb je een USB modem?

En zo zijn er meer mensen te vinden met zo'n probleem. Probeer hier eens tussen te kijken of iemand ongeveer hetzelfde heeft als jij, of dat je met hun oplossing het opgelost krijgt ;-)

http://www.google.nl/search?aq=0&oq...cp-server+heeft+een+dhcpnack-bericht+gezonden
 
Ik heb ten eerste geen USB-modem.

Na wat rond zoeken ben ik exact hetzelfde probleem nog niet tegen gekomen. Ik heb nog nergens iemand gevonden die dezelfde foutmeldingen kreeg. Maar vooral ook ongeveer niemand die een ip-adressen conflict krijgt met maar 1 pc op het netwerk. Wat ik als mogelijke problemen tegen ben gekomen bij het googlen:
  • Er zijn op de een of andere manier 2 dhcp servers bezig
  • Op mijn PC staat dhcp uit
  • Mijn modem trekt de snelheid niet
  • Het modem staat verkeerd ingesteld

Ik zal morgen proberen om juist mijn dhcp uit te schakelen, en als niemand van jullie met een andere oplossing komt moet ik anders maar een nieuw modem kopen dat blijft dan echt de laatste mogelijkheid.

EDIT: ik denk dat ik het gevonden heb: http://www.netadvies.nl/advies/zyxel.html
Het staat er redelijk duidelijk uitgelegd alleen bij dit stukje:
Eventuele telefonie en NAT/firewall instellingen moeten daarna opnieuw ingevoerd worden. Mocht je die instellingen niet gedocumenteerd hebben, doe dat dan eerst.
Wat moet ik exact allemaal noteren?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan inderdaad een oplossing zijn.

Dingen die je moet bewaren kunnen dingen zijn als
  • netwerksleutel
  • soort beveiliging
  • naam (SSID)
.. en andere dingen die je zelf veranderd/ingesteld hebt.
 
Ik heb zelf niets aan mijn modem veranderd, dat is zo ingesteld toen we hem kregen, oftewel ik weet niet wat er veranderd is.....

Anders bel ik mijn provider voor hulp op afstand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan