dvd met eigen film maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marion77

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2010
Berichten
6
Wij hebben een digitale videacamera gekocht. Met Pinacle Videospin heb ik een videofilm gemaakt. Het lukt maar niet om deze op een dvd te zetten die door onze dvd-recorder kan worden afgespeeld. Als ik de film op een usbstick zet dan herkent de dvdrecorder hem wel en kan afgespeeld worden. Ik heb de film opgeslagen als divx. Wat doe ik nou fout???? Heb verschillende dvd's gepropeerd, dvd-r / dvd+r / dvd+rw. En na het branden de sessie afgesloten. Zoals je uit mijn verhaal al begrijpt ben ik beginnend met filmpjes maken, dus wil je het antwoord duidelijk geven?
alvast bedankt
 
Je brand de film ook als divx bestand op de schijf? En de speler ondersteunt dit? Want als dat niet het geval is, doen de schijfjes het niet.

Ik neem aan dat de schijf na het branden ook word afgesloten?

Je zal dan de film om moeten zetten naar dvd bestanden en dat kan je bijvoorbeeld doen met Widows dvd maker.
 
In de handleiding staat inderdaad iets over divx, dat moet je registreren of zo. Maar van de usb speelt ie wel dat divx bestand af. Hoe moet ik het dan opslaan? Met Videospin kan ik kiezen uit de volgende mogelijkheden: · AVI / DivX / iPod compatible / MPEG-1 /
MPEG-2 / MPEG-4 / Real Media / Sony PSP compatible / Windows Media.
De dvd hebben we volgens ons goed afgesloten (sessie afsluiten).
Als ik in videospin het juiste format kies, heb ik dan nog de Windows dvd maker nodig?
Je begrijpt zeker wel dat ik nog nooit dvd's gebrand heb!
 
Geeft niets, maar in principe heb je alleen windows dvd maker nodig. Daarin laad je de film en geeft aan dat je wilt branden, het programma zet de boel zelf voor je om.

Wat betreft de divx melding in de handleiding, daar durf ik niets over te zeggen.
 
Bedankt voor je antwoord.
Ik ga dat dan proberen. Dat is dus wat anders dan de windows movie maker die er standaard op staat?
Heb even op internet gezocht en zag op deze pagina verschillende windows dvd makers staan. Welke moet ik downloaden?:)
 
Windows dvd Maker is als het goed is gewoon bij de pc geleverd. Zou onder programma's moeten staan. Bij Vista bedoel ik dan.
 
Hoi. Fijn dat je me wilt helpen. Wij hebben geen windows vista maar xp. Dan moet ik het zeker wel downloaden?
 
Ik heb het bij mijn moeder op de computer geprobeerd (die heeft Vista) en daar is het gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan