draadloos ADSL netwerk onderbrekingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodupo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
4
Ik heb een desktop (windows XP) die draadloos verbonden is via modem/router Linksys 320 type N en een Linksys netwerk adapter USB600 ook van het N type.

Af en toe valt de verbinding uit die ik meestal kan herstellen via de repair funktie. Wat me oopvalt is dat dit meestal gebeurt als de snelheid 162 mbps aanduidt. Bij lagere snelheden valt dit minder voor.

Heeft hier iemand gelijkaardige ervaringen en eventueel mogelijke oplossingen ?
 
Nee Pieter, heb ik nog niet gedaan, zal het vanavond eens nakijken.

ALvast bedankt. Roland
 
Pieter,
Ik heb die Linksys site nagekeken en er is heel wat informatie te vinden, maar niet specifiek refererend naar mijn vraag toe.

Het probleem is dat ik makkelijk verbinding kan leggen tussen de adapter en de modem/router. Dat gebeurt automatisch en zonder problemen bij het opstarten van de pc. Gisterenavond ook weer, dan kan ik een paar minuten surfen tot het plots stilvalt. Gewoon efkes 'repair' uitvoeren, en na halve minuut kan ik surfen op internet ZONDER verdere onderbrekingen in de loop van de avond.
Iemand heeft me de raad gegeven om de WPA beveiliging te vervangen door WEP. Heb het nog niet gedaan want wil eerst alle andere mogelijkheden nakijken alvorens een stap terug te zetten in de beveiliging.

groetjes/Roland
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan