Cijfers achter de komma na afdruk samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

8Leonie8

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
61
Ik maak voor het maken van offertes gebruik van afdruk samenvoegen. Voor het offertebedrag heb ik het volgende veld aangemaakt: {MERGEFIELD "Offertebedrag"\# "€ #.#0,00"}. Dit werkt allemaal perfect. Mijn vraag is nu, kan wanneer het bedrag achter de komma ,00 is, dit ook vervangen worden door ,- ?

Dus wanneer het een bedrag is met cijfers achter de komma, dan moet dit gewoon zo blijven, maar wanneer het een bedrag is wat precies op de euro uitkomt, dan zou er eigenlijk een streepje achter de komma moeten staan i.p.v. twee nullen.

Ik weet niet of dit mogelijk is, maar alvast bedankt voor de hulp!

gr leonie
 
Wat is het effekt met:

{MERGEFIELD "Offertebedrag"\# "€ #.#0,-"}
 
werkt helaas niet. Als het bedrag bijvoorbeeld 123,45 is geeft hij als uitkomst: € 123. En als het bedrag bijvoobeeld 123,00 is geeft Word als uitkomst € 123,

gr leonie
 
Dit werkt wel:

{ IF { =INT({ MERGEFIELD getal } )}={ MERGEFIELD getal } "{ MERGEFIELD getal \# "€ 0," }-" { MERGEFIELD getal \# "€ 0,00" } }
 
Laatst bewerkt:
werkt inderdaad!!
nog even voor mijn eigen beeld, waar staat INT voor??

gr leonie
 
int = integer.
Een integer is een getal zonder cijfers achter de komma
bijv. Int(23,375) geeft als resultaat 23
Het is vergelijkbaar met de opmaakoptie \# "0")
 
't is zelfs gelukt wanneer het bedrag exclusief BTW is, maar in de brief inclusief BTW moet zijn:

{ IF { =INT({={MERGEFIELD “Bedrag”}*1,19})}={={MERGEFIELD “Bedrag”}*1,19}”{={MERGEFIELD “Bedrag”}*1,19 \# “€ #.#0,”}-“ “{={MERGEFIELD “Bedrag”\# “€ #.#0,00”}*1,19}”}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan