Serverschijven niet door XP te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvaneijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Berichten
17
Beste mensen,

Allereerst bedankt dat je de moeite wil nemen om naar mijn vraag te kijken.

Onlangs heb ik zelf een server in elkaar gestoken met 4 schijven van 1,5TB erin en een 5e waarop het OS draait. Het laatste betreft Windows 7 Ultimate 64bit.
De vier opslagschijven heb ik in een RAID5 configuratie gezet met een aparte RAID controler DC4300 van Dawicontrol en gebruik niet de RAID configurator op mijn moederbord.

De 4 schijven worden keurig herkend, de controlerdrivers geïinstalleerd en in schijfbeheer heb ik de boel geïnitialiseerd. Vanaf een andere PC waarop Windows 7 Ultimate 64bit draait kan ik de opslagcapaciteit ('F') goed benaderen in mijn thuisnetwerk en en ook alle overige shares werken prima.

Op mijn andere PC met Windows XP Home kan ik ook alle shares zien en benaderen behalve datgenewat juist zo belangrijk is: De opslagcapaciteit.

Natuurlijk staan voor zover ik weet alle rechten en shares goed. Ik wil F verder geen partities geven als dat niet moet.

Kan iemand mij verder helpen zodat de opslagcapaciteit door elke PC in mijn netwrerk te benaderen is?
Mocht iemand meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag en zowiezo alvast bedankt voor je reaktie en het meedenken.

JP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan