Sitecom Giga netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
52
Hallo,
als nieuw lid gelijk maar (voor mij) een moeilijke vraag:
Ik heb sinds gisteren een Sitecom Giga 300N router, extender en switch om het oude netwerk thuis te vervangen. Zijn nl. net verhuisd en het oude was op cat 4 en een trage router. Verder geen bereik voor de draadloze verbinding voor de laptop ivm afstand en beton. Voor de bekabeling heb ik nu cat.5e. Tot zover niet moeilijk. Nu kom ik erachter, maar dat had ik eerder moeten zien, dat onze 4 PC's (Compaq) voorzien zijn van een netwerkkaart die geintegreerd is. Type is Realtek RTL8101E PCI-e fast ethernet NIC NDIS-60. Verder is er één slot over, maar niet voor een PCI-e kaart.

Vraag:
Kan ik dit netwerk wel verder aanleggen en aansluiten of werkt deze router niet samen met die netwerkkaart ?
Als er een andere kaart bij zou moeten, is dat geen probleem, maar zijn er wel Giga kaarten voor gewone sloten ?

Alvast bedankt !
Ed
 
Laatst bewerkt:
De router werkt/communiceert wel met de on-boardkaarten maar je krijgt niet de Gigabit-snelheid of er ook Gigabitkaarten voor PCI-slots zijn,dacht ik wel maar zal voor de zekerheid ff kijken. klik
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor snelle reply

Thanks voor je snelle reactie, scheelt weer nachtrust
 
Aanvulling

Mik,
toch even de PC's opengemaakt en er zit een vrij slot in met op het board de tekst PCI 1 en twee kleine zwarte sloten (plm 2cm groot) met de tekst PCIE X1. Zie foto. Misschien heb je iets aan de info.
Goed weekend verder,
Ed
 

Bijlagen

  • Compaq RS a.bmp
    68,1 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Hier even de specs van verschillende standaards

AGP 4x is 1066MB/s
A single PCIe 1.1 lane is capable of 250MB/s (less overhead for transmission protocols), so a x16 slot can do ~4GB/s PCIe 2.0 doubles this, and the upcoming 3.0 doubles it again. Servers have x32 slots, so that's going to be 32GB/s.
PCIe 1 slots worden meestal gebruikt voor geluidskaarten,Raidcontrollers,tv kaarten,netwerkkaarten e.d. omdat de bandbreedte niet zo hoog hoeft te zijn.
 
even reageren

Mik,
op zich technisch verhelderend (echt wel), maar kon je van de foto opmaken of er een netwerkkaart in zou kunnen ? Als ik kijk naar de netwerkkaarten van Sitecom (om bij hetzelfde merk te blijven), dan zijn deze langer als het overgebleven slot.
Waar zijn btw die twee kleine zwarte slots dan voor, ik heb (niet echt veel ervaring) ze nog nooit gebruikt.
Ed
 
Netwerkkaart Sweex

Mik,
het beste leer je volgens mij als het zelf uitzoekt, dus enige tijd doorgebracht in de diverse shops en bij Sweex vond ik deze Gigabit netwerkkaart. Je voelt de vraag al aankomen, is dit iets voor mij om in onze PC's te plaatsen, wij zijn geen gamers of videostreamers, dus veel bandbreedte gebruiken wij niet.
Mocht een ander merk beter zijn of beter presteren (en je mag dit hier melden), dan lees ik dat graag.:thumb:
Groeten uit een dorp onder de rook van Dordrecht,
Ed
 

Bijlagen

  • Sweex PCI E.jpg
    Sweex PCI E.jpg
    2,8 KB · Weergaven: 46
Ja die is prima,die past ook in dat slot.En wat je zei
het beste leer je volgens mij als het zelf uitzoekt
daar sta ik volledig achter.(steek zelf ook zo inelkaar)
Groetjes en succes verder!:thumb:
 
Gelukt !

Mik,
toch even laten weten, oplossing met de Sweex kaarten werkt en netwerk is in de lucht op volle snelheid.
Nogmaals bedankt !
Ed :thumb:
 
Bedankt voor de terugmelding en graag gedaan.
Veel succes nog.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan