ipconfig/all

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meiga

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
92
dag mensen,

Als ik op de laptop bij command ipconfig/all typ, krijg ik niet, zoals eerst en bij anderen wel het geval is, te zien wat mijn voorkeurspoort is etc. maar staat er heel vaak:

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding 103:

Mediumstatus..... medium ontkoppeld
Verbindinsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving...... Microsoft 6to4 Adapter #92
Fysiek adres........ 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld..... nee
Autom. configuratie ingeschakeld.... ja

En dat dan dus zo vaak, dat ik de bovenste, met de info die ik zoek, niet meer kan zien. Nu heb ik het wel es opgelost door enter te drukken na ipconfig/all en dan heel snel een screenshot te maken, zodat ik het terug kan zien, maar het hoort niet geloof ik :S

Weet iemand hoe dit komt en hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt!
 
Dubbelklik op de bovenste rand van het venster, hierdoor vergroot het venster. Je kunt nu makkelijk omhoog scrollen en de informatie lezen. Helaas kun je met IPconfig niet de informatie van één adapter opvragen.
 
Dubbelklikken en omhoog scrollen heb ik ook al geprobeerd, maar aangezien hij rond de 100 adapters af gaat, en er maar zo'n 20 zichtbaar blijven (de rest zit zo ver boven dat het niet meer zichtbaar is) kan ik het niet zien...
 
Dan een trukje :D

ipconfig /all >> uitkomst.txt

De uitkomst van de opdracht wordt op deze manier naar het tekstbestand uitkomst.txt geschreven ipv naar het scherm. Het tekstbestand kun je met elke editor lezen.
 
En hoe vul ik dit in in het command scherm? :p Want bij ipconfig/all >> uitkomst.txt gaat ie natuurlijk niet doen :p
 
Wel hoor:

c:\> ipconfig /all >> uitkomst.txt

Dan even wachten, zodra je de prompt weer krijgt moet je het bestand uitkomst.txt hebben op c:\>

Je moet uiteraard wel schrijfrechten hebben op de locatie waar je uitkomst.txt neerzet.
 
lol
Een van de vereiste bevoegdheden is niet aan de client toegekend.
Of:
Toegang geweigerd...

Moet zeker als administrator? *ik heb administratorrechten als 't goed is, maar hier dus blijkbaar niet...*
 
Nogmaals, je moet wel schrijfrechten hebben op de plek waar je dit neerzet, heb je bijvoorbeeld Windows 7, dan zal het standaard niet lukken op c:\> maar wel in c:\Users\jouwgebruikersnaam
 
Er is gewoon een vertikale schuifbalk aan de rechterkant van het command-venster waarmee je terug naar boven kunt scrollen.

Verder kun je (evt.) doen: ipconfig /all > c:\ipconfiguitvoer.txt

Als je dan ipconfiguitvoer.txt opent (=dubbelklikt) in de hoofdmap van C: dan kun je op je gemak de ipconfig-uitvoer in Kladblok bekijken.

Succes,

Tijs.
 
Mja, je eerste suggestie werkt dus niet en je tweede suggestie heeft hij al gedaan :p
 
Mja, je eerste suggestie werkt dus niet en je tweede suggestie heeft hij al gedaan :p
@Tiborv: Sorry, ik zie zojuist dat er al suggesties waren gedaan (had ik niet gezien). Ik zie zelfs dat het al gelukt is. :eek: :D

Tijs.
 
De reden waarom je 101 zo'n lan verbindingen hebt, is omdat je netwerkkaart oude drivers gebruikt, deze moet je 'automatisch updaten' en dan bij apparatenbeheer -> beeld -> verborgen apparaten weergeven. Dan zie je die 100* en zoveel apparaten, bij mij was dat IP4TO6 "apparaten" en ISATAP, en ik heb ze 1 per 1 verwijderd, daarna alle apparaten automatisch laten updaten, en nu worden deze nuttige dingen niet meer gemaakt... best rotklusje. maar dan kun je tenminste je ipconfig /all terug deftig lezen.

succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan