PS3, DS en computers internet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerd8

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
Berichten
5
Hoe kan ik mijn internet delen met mijn PS3, DS en computers ?
Ik heb geen router od, ik heb nu dit.
Modem > verdeel ding (naam weet ik niet) > computer beneden/computer kamer

Ik had met een ethernet kabel vanuit dat verdeel ding ook geprobeerd internet op mijn ps3 te krijgen, maar dat lukt alleen als een van de computer geen internet heeft.
Mijn DS kan alleen verbonden worden met draadloos internet, wat moet daar dan voor aanschaffen.
Ik wil het liefst een bekabeld netwerk behouden tussen mijn computers, maar ik wil dus ook internet op mijn PS3 en DS hebben.
Ik ben trouwens ook van plan een iPad aan te schaffen, en dat moet ook draadloos natuurlijk.
 
dat vervelend ding zal een switch zijn :p

ik zou er een router plaatsen :)

zo kan je 8 kabels aanleggen (of 2 3 5 7 :p ligt eraan hoeveel poorten de router heeft)

+ een router is ook voor draadloos internet :)

leg dus een kabel naar de ps3 en 1 naar iedere pc :)
en met de rest van de apparaten kan je draadloos verbinden!
 
bridge - ap

Hoe kan ik mijn internet delen met mijn PS3, DS en computers ?
Ik heb geen router od, ik heb nu dit.
Modem > verdeel ding (naam weet ik niet) > computer beneden/computer kamer

Ik had met een ethernet kabel vanuit dat verdeel ding ook geprobeerd internet op mijn ps3 te krijgen, maar dat lukt alleen als een van de computer geen internet heeft.
Mijn DS kan alleen verbonden worden met draadloos internet, wat moet daar dan voor aanschaffen.
Ik wil het liefst een bekabeld netwerk behouden tussen mijn computers, maar ik wil dus ook internet op mijn PS3 en DS hebben.
Ik ben trouwens ook van plan een iPad aan te schaffen, en dat moet ook draadloos natuurlijk.

dit zijn 2 verschillende methode :

1. voor ps3 , je kan je internet "doorgeven" (bridge connection) als je 2 nic's in je pc hebt zitten , meestal heb je een nic op je moederbord , dus als je een 2de pci nic hebt is dat probleem al van de baan.

2. als je draadloos adaptor op je moederbord hebt of in pci/usb vorm kan je deze laten fungeren als doorgeefluik voor je DS net zoals je bij je ps3 maar dan draadloos gewijs :)

NIC ? wat is dat ? klik hier !

n.b. : om via deze methode internet te bieden moet je computer uiteraard opstaan en juist geconfigueerd zijn.
 
Om met je DS op internet te komen, dat wil zeggen; spellen spelen tegen tegenstanders via internet, heb je óf een wifi-router óf een Nintendo wifi usb connector nodig. Die connector prik je in je pc. Via die connector maak je middels je pc contact met internet. De pc waar de connector in zit moet aan staan.

Makkelijker en goedkoper is een wifi router. Dan heb je meteen al je pc's, DS-en draadloos op internet.
 
dat vervelend ding zal een switch zijn :p

ik zou er een router plaatsen :)

zo kan je 8 kabels aanleggen (of 2 3 5 7 :p ligt eraan hoeveel poorten de router heeft)

+ een router is ook voor draadloos internet :)

leg dus een kabel naar de ps3 en 1 naar iedere pc :)
en met de rest van de apparaten kan je draadloos verbinden!
Je hebt het dus over een draadloze router ?
Ik moet dan dus een kabel van het modem in de router, en van de router weer kabels naar PS3 en computers ?

Bedankt voor de snelle reacties allemaal :)
Ik heb trouwens volgens mij geen draadloos internet-adapters.
 
Laatst bewerkt:
router

dan is het het beste dat je router koopt , heb je ook meer bereik en is dedicated.

best een router van het merk linksys of dlink kopen ;)

en als je switch maar 2 kabel's heeft (voor je 2 pc's) dan raad ik aan die gewoon te vervangen door de router aangezien die , die taak ook voor zich neemt.

,greetz

Xtremegamer
 
Deze is dus goed ?
http://www.routershop.nl/products/r...envoudig/d-link-dir-615-wireless-n-router.htm

Ik moet dus achterin een kabel vanaf het modem erin stoppen, een kabel vanaf PS3 en de kabels van de computer ?
En dan heb ik dus gewoon overal internet, en kan ik mijn ook met het internet verbinden ? :)

Edit: ik heb net reviews bekeken, het blijkt een erg slechte router te zijn.
Hebben jullie misschien wat aanraders (onder de 60 euro) ?
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik heb er een gekocht, bedankt voor de hulp :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan