Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bboymark

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Berichten
69
Hallo,

Ik heb sinds dit weekend een probleem met mijn internetverbinding op de vast computer.
Het zit zo

We hebben een linksys router.
- 2 Laptops met windows 7 (draadloze verbinding werkt perfect)
- Een een vaste computer waar eerst ook windows 7 op zat.

Maar toen begonnen de problemen met deze computer. Om de 10 minuten schoot de verbinding eruit. En hij deed het alleen weer door een reset. En op gegeven moment deed internet helemaal niet meer.(Laptops wel) . Alle computers waren wel verbonden met een thuisgroep. Maar omdat ik gek werd had ik maar besloten om weer windows xp erop te zettten. (ook voorkeur gewoon voor als een download pc). Dit had ik dus gisteren gedaan ging goed netwerk drivers geinstalleerd maar nog steeds geen verbinding.

Toen nog ff rechtstreeks op de modem aangesloten toen gebeurde er al wat meer . Hij kreeg beperkte verbindings mogelijkheden. En ik denk niet dat het probleem in netwerk kaart zit. Want toen ik hem aansloot rechtsreeks brande het lampje continue.

Ik vermoed dus dat het aan de router ligt.(ip conflict?) Maar omdat ik geen verbinding op de vaste computer heb kan ik daar niet op kijken. Wel op laptops.

Heb ook al verschillende kabels geprobeerd.

De router geeft wel aan dat hij internet hjeeft
Wireless geeft hij aan doet ook perfect
Maar dan de kabel brand geen lampje bij wanneer ik hem er in steek!

Alvast bedankt voor de hulp;)
 
Reset de router eerst helemaal, alles eruit en dan gewoon een uurtje stroom eraf. Wat ik wel even moet vermelden is dat windows 7 veel betere ondersteuning heeft voor internet (kabel en draadloos) dan windows xp, maar dat is een eigen keuze.
 
Okee . Maar op deze computer vind ik fijner werken met XP. overzichtlijker voor mij.

Maar eerst was het probleem dat internet af en toen er uit knalde. dan deed ik gewoon een reset en toen deed hij het weer. maar moet trouwns geen lampje branden van de router waar de kabel zit?

Maar de twee laptops hebben helemaal geen problemen. Maar ik vermoed toch router probleem mijn vader heeft voor die tijd ook wat aan veranderd en toen begon de problemen.

Pingen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan