artiest en titel bij wav bestanden zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Berichten
326
Met welk programma kan ik artiest en titel bij wav's zetten?
Voor mp3 zijn er mogelijkheden zat, bij wav is dat echter problematisch.:(
 
Hoi,

Volgens mij kan dat niet.

Hier vind je wat meer informatie over 'omzetten': http://www.lp-naar-cd.com/van-wav-naar-mp3-met-wav2mp3-wizard.html

Probleem bij converteren van WAV naar MP3 is, dat er dan ook geen extra albumgegevens aan de mp3's wordt toegevoegd.
Je zou dit kunnen 'oplossen' door van de geripte WAV eerst weer een cd te maken en vervolgens weer te 'rippen' waarbij de ID3-tags via een online internetverbinding worden opgehaald. Dit gebeurt o.a. wanneer je dat doet met de Windows Mediaplayer.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik wil geen wav omzetten naar mp3, maar bij wav de artiest en titel ingeven.
voor dat bij mp3's te doen zijn er zat programma's, echter ik wil deze bij wav's zetten, nu staat er als je die afspeelt, artiest onbekend.:rolleyes:
 
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik wil geen wav omzetten naar mp3, maar bij wav de artiest en titel ingeven.
voor dat bij mp3's te doen zijn er zat programma's, echter ik wil deze bij wav's zetten, nu staat er als je die afspeelt, artiest onbekend.:rolleyes:

Klopt: je kunt geen aanvullende ID3-tags toevoegen aan WAV-bestanden.
Vandaar vervolgens ook mijn suggestie.
Zo gek is mijn reactie dus niet en ik begrijp heel goed wat je wilt. Maar DAT KAN NIET.
Ik denk - omgekeerd - dat je niet begrijpt, of wilt begrijpen dat WAV-bestanden niet de mogelijkheid bieden om aanvullende info toe te voegen.
 
Laatst bewerkt:
Op d,r teentjes getrapt

De vraag is zo simpel : titel toevoegen aan WAV-bestand. Dat azijnzeiker Giga dat nu niet begrijpt of goed heeft gelezen (en met een kletsverhaal komt over het omzetten van MP3 naar WAV) en zich daarna eruit kletst en haar domheid bij de ander legt geeft een beetje haar technische kennis en mentaliteit weer. Misschien zit bij Téemuts d,r tampon scheef? En dan dat agressieve toontje "of wilt begrijpen" iemand afzeiken is makkelijk maar een goed advies geven is toch net iets te veel gevraagd. Advies: lees de vraag eerst en kom met een oplossing i.p.v. iemand afzeiken, hou anders je nietszeggende "technische" commentaar voor je en blijf met je takken van dat toetsenbord!:p


Mod edit: titel ietsje aangepast, let svp op je taalgebruik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Duss. Nadat we elkaar de hersens in 2013 in elkaar hebben geslagen even weer on topic.
Je kunt het bestand wel een naam geven: artist - naamnummer.wav
Afhankelijk van waarop je afspeelt zal dit weergegeven worden.
Maar een wav een "tag" geven kan inderdaad niet. FLAC (ook lossless) wel, maar dat vroeg je niet. :)

Hmm. Zie net dat dit wel een heel oud topic was.
Dus Intelligere nog meer oma topic gevonden?
 
Laatst bewerkt:
Nee inderdaad, ik wou enkel bij wav een tag zetten.
Begrijp het eigenlijk niet goed, als ik een originele cd insteek heb ik wel artist en naamnummer.
Dat is toch WAV? Of zit ik daar fout?
 
topic is van april 2010.
dus daarin nu nog reageren heeft geen meerwaarde.
dan nog van iemand die sinds vandaag geregistreerd is een beetje botte tekst.
dat is niet iets wat wij hier bij Helpmij.nl willen.
Niet met mij eens supermoderator@helpmij.nl is mijn mail adres.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan