geluidskaart stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenjiroo

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
16
Hoi, ik heb alles geprobeerd en dit is blijkbaar mijn laatste poging .. ik heb reeds lang geen geluid meer en blijkt dat er geen geluidkaart meer aanwezig is .. eerder deed ik een systeemherstel en dit bleek te lukken maar niet voor lang, het geluid (muziek) bleef weg ! als ik nu een mail binnenkrijg dan hoor ik enkel een BIEP in mijn toren zo blijkt, ik downloade reeds de nieuwste drivers .. chipsets kan ik niet vinden. ik draai window xp , ook systeemapp zegt dat er geen geluidsapparaat aanwezig is ! wie kan mij verder helpen aub ?


Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
CPU Type Intel Pentium 4 640, 3200 MHz (16 x 200)
Moederbord Chipset Intel Grantsdale i915P
Systeemgeheugen 1024 MB


Video kaart NVIDIA GeForce 6600 (256 MB)

Moederbord ID 63-0320-000000-00101111-033105-I915$A0005082_BIOS DATE: 03/31/05 20:06:54 VER: 08.00.10

Moederbordnaam Asus PTGD1-LA

Bus Type Intel NetBurst

Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR)


Moederbord Technische Informatie

CPU Sockets/Slots 1 Socket 775
Expansie Slots 3 PCI, 1 PCI-E x16
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN, IEEE-1394
Moederbord Chipset i915P

moederbordfabrikant
Firmanaam ASUSTeK Computer Inc.

chipset

Noord Brug: Intel Grantsdale i915P
Zuid Brug: Intel 82801FB ICH6

pci/pnp Audio
Apparaatbeschrijving Type
Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1] PCI

geluidskaart
Geluidskaart Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1]
 
Heb je ook al even in de bios gekeken of hij niet heel toevallig gewoon uit staat?
 
Op de Asus site vind ik dit model niet, onder socket 775 moederborden.
Is dit misschien een HP desktop?
 
Dan zou ik voor je drivers op de HP website gaan kijken. De support daar is heel behoorlijk.

Je hebt wel nog je typenummer nodig. Pavilion xxxx
Staat er nergens een type aanduiding op je pc?
 
Dan zou ik voor je drivers op de HP website gaan kijken. De support daar is heel behoorlijk.

Je hebt wel nog je typenummer nodig. Pavilion xxxx
Staat er nergens een type aanduiding op je pc?

oh wacht effe, ik keek op het net naar een gelijkaardig toren, blijkt nu toch iets anders te zijn, heb info tag gevonden, misschien ben je hier iets mee HP pavilion W5000 Product 5080.be system nr px525AA

bedankt alvast voor je hulp
 
Inderdaad, de w5080 heeft het moederbord wat je al noemde, de asus PTGD1-LA.
Op deze pagina kan je de drivers voor jouw besturingssysteem kiezen en downloaden.
Succes er mee en laat even weten of het nu werkt.
 
MZ�������ÿÿ��¸�������@�����������������������������������à���º�´ Í!¸LÍ!This program cannot be run in DOS mode.

$�������dÒÜú ³²© ³²© ³²©ú®©5³²©O¬¹©(³²©£¯¼©4³²©O¬¸©i³²©Ú«©/³²© ³³©›³²©&¹©*³²©çµ´©!³²©Rich ³²©��������PE��L�>.J=��������à���0��`�����÷Š������@���@���������������������� ����)ÔÑ�������������������������������hI� ����Ð�¨Ê���������Ñ�€�����������������������������������������������������������@���������������������������.text���6$�����0���������������� ��`.rdata��²���@�� ���@�������������@��@.data���dn���`��@���`�������������@��À.rsrc���¨Ê��Ð��Ð�� �������������@��@���������������������������������������
 
Welke pagina, wat probeer je te doen?
Heb je al iets gedownload, en wat precies?
 
rechts klikken en opslaan bleek te lukken, ik installeer nu het bestandje
 
Gelukt .. ik moest enkel nog mijn volume terug naar hoog schuiven ! in Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten. Hartelijk bedankt !!!!!
 
Ha gelukkig... Verder werkt alles goed?
Bij "apparaatbeheer" mogen geen uitroeptekens meer staan als alles goed geinstalleerd is.
 
Ha gelukkig... Verder werkt alles goed?
Bij "apparaatbeheer" mogen geen uitroeptekens meer staan als alles goed geinstalleerd is.


gewoon perfect, ben niet echt een pc noob, maar dit vond ik toch niet .. bedankt nogmaals
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan