Eeen vraagje over menu maken met ulead video studio11

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantje1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Berichten
65
Wie o wie kan mijn helen met het maken van een menu met ulead video studio 11.
Ik heb namelijk een film bewerkt met dit progie met overhangen en tekst.
Nu was mijn vraag hoe kan ik een menu maken dat ik zelf bij het opstartten van de dvd kan kiezen welke deel ik wil zien bv van mijn kinderen van verschillende verjaardagen.
Ik heb namelijk 1 film gemaakt van 1 t/m 4 jaar en dan wil kiezen wat ik wil kijken.
Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.

Gr Daantje
 
Help

Weet echt niemand hoe je een keuze menu kan maken aan het eind met het branden van de dvd.
Ik hoop dat iemand echt mij kan helpen kan ik de dvd afmaken.

Gr Daantje
 
Menu maken in Video Studio 11

Misschien echt wat te laat, maar bij het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem vond ik het jouwe.
Om een menu te maken moet je afzonderlijke filmpjes hebben. Ik veronderstel dat nu alles achter elkaar gemonteerd is tot één film. Dus eerst splitsen in 4 afzonderlijke, filmpjes:
Ulead Video Studio 11 openen / “bewerken” / “video” / en de film opzoeken op jouw pc.
Met het schaartje kan je dan de film in 2 delen (om vergissingen te voorkomen verwijder je dan de eerste gehele film, zodat je enkel de twee delen ziet staan).
Dan selecteer je het tweede deel en spitst het ook (opnieuw het origineel verwiojderen) enz. tot de verschillende filmpjes er appart opstaan.
Die moet je nu weer op je PC opslaan
Eerst het eerste naar het storyboard slepen / “delen” / “videobestand maken” / en opslaan als 1
Storyboard ledigen en tweede film naar beneden slepen / “delen” / “videobestand maken” / en opslaan als 2 / enz.
Nu staan de vier filmpjes (1,2,3,4) op je pc en kan je ze op een dvd branden.

Op het openingsblad van Video Studio zorg je dat het storyboard leeg is, en klik je op “delen” / “disk maken” / “media toevoegen” / “videobestanden”.
Je zoekt ze op en selecteer ze alle vier.
Het vinkje bij “Menu maken” laat je staan / “Volgende” (hier kan je een openingsblad kiezen) / volgende / Branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan