Ethernetkabel splitten

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaThWa92

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een probleem: ik heb zowel een laptop als een ps3 staan en die wil ik beiden via de kabel met internet verbinden. Het probleem is nu dat ik maar 1 vrije ethernetpoort tot mijn beschikking heb. En ik wil mijn ps3 en mijn laptop graag tegelijk gebruiken.

Nu heb ik al wat gelezen over hubs en switches, maar ik ben er niet veel wijzer van geworden. Een switch split volgens mij de kabel op in twee kabels waar je vervolgens door en switch een van beiden aan kan schakelen (?). En een hub is weer iets anders.

Kunnen jullie mij verder helpen?
 
Een switch is een soort verdeelstation voor je netwerk. Klik maar eens hier voor een uitleg.
p.s. Google weet hier veel over te vinden, ook in Jip en Janneke-taal.
 
Als je op het moment je laptop of je ps3 direct op je modem aansluit en het daar dus wil splitsen, zal je een router nodig hebben.

Een switch en een hub sturen alleen maar het signaal door wat binnenkomt.
Het probleem wat je dan hebt is dat je maar 1 IP-adres over het algemeen hebt.
Het apparaat (laptop of ps3 in dit geval) wat je als eerst aanzet krijg het IP-adres en de andere kan niet op het internet omdat hij geen IP-adres heeft.

Bij een router gaat het iets anders.
Een router 'vangt' het IP-adres op wat je van de provider krijgt via de 'Uplink' poort.
Daarnaast kan hij aan elk apparaat wat op de andere poorten aangesloten zit een apart IP-adres toekennen. Hierdoor kan de router het verkeer van het internet wat voor je laptop is doorsluisen naar het IP-adres van je laptop (wat dus door de router toegekend is in dit geval) en hetzelfde voor je ps3.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan