Draadloos internet valt om de seconde voor mijn ogen weg...maar..

Status
Niet open voor verdere reacties.

bellabeauty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Berichten
4
Hoi iedereen!

Ik ben echt een totale leek op gebied van PC's, internet en alles er omheen:eek:. Dus als mijn verhaal niet duidelijk is, vraag gerust!

Ik heb thuis vast kabelinternet ( Ziggo) en draadloos via router (sitecom 54G) voor mijn laptop (vista). Maar sinds een week valt het draadloze internet steeds weg ( Lokaal- Internet wisselt voor mijn ogen, dus dan zie ik ene moment blauw bolletje en 1 seconde later een rode kruis). Als ik klik op problemen vaststellen/diagnose en herstel geeft die vaak aan dat er geen problemen met de internetverbinding is, af en toe geeft die aan dat er problemen zijn met DNS-configuratie en heel soms dat er geen verbinding met externe host kan worden gemaakt ( wat die laatste twee betekenen weet ik niet.).

Mijn broertje heeft ook precies een week geleden gerommeld aan basic wireless settings en set up wizard opnieuw uitgevoerd via de startpagina van de router ( en waarschijnlijk nog meer dingen veranderd):confused:. Voordat hij dat heeft gedaan heb ik 3 jaar lang probleemloos kunnen draadloos internetten. Dus dan moet het probleem toch wel liggen bij het feit dat hij dat dingen heeft zitten veranderen? Ik vraag mij echt af wat hij heeft veranderd?

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Het rare is ook dat het internet zich vaak eventjes "herstelt" als ik klik op "problemen vaststellen/diagnose& herstel".. En als ik het scherm dat volgt "er zijn geen problemen met de internetverbinding gevonden" niet wegklik, dan kan ik vervolgens gewoon veel langer draadloos internetten zonder dat die steeds om de minuut wegvalt ( tot wel enkele uren!) Waarschijnlijk is het pure toeval maar dit gebeurt zo vaak dat het mij nu opvalt...of ben ik nu gek geworden.... :(?