Draadloos internet valt om de seconde voor mijn ogen weg...maar..

Status
Niet open voor verdere reacties.

bellabeauty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Berichten
4
Hoi iedereen!

Ik ben echt een totale leek op gebied van PC's, internet en alles er omheen:eek:. Dus als mijn verhaal niet duidelijk is, vraag gerust!

Ik heb thuis vast kabelinternet ( Ziggo) en draadloos via router (sitecom 54G) voor mijn laptop (vista). Maar sinds een week valt het draadloze internet steeds weg ( Lokaal- Internet wisselt voor mijn ogen, dus dan zie ik ene moment blauw bolletje en 1 seconde later een rode kruis). Als ik klik op problemen vaststellen/diagnose en herstel geeft die vaak aan dat er geen problemen met de internetverbinding is, af en toe geeft die aan dat er problemen zijn met DNS-configuratie en heel soms dat er geen verbinding met externe host kan worden gemaakt ( wat die laatste twee betekenen weet ik niet.).

Mijn broertje heeft ook precies een week geleden gerommeld aan basic wireless settings en set up wizard opnieuw uitgevoerd via de startpagina van de router ( en waarschijnlijk nog meer dingen veranderd):confused:. Voordat hij dat heeft gedaan heb ik 3 jaar lang probleemloos kunnen draadloos internetten. Dus dan moet het probleem toch wel liggen bij het feit dat hij dat dingen heeft zitten veranderen? Ik vraag mij echt af wat hij heeft veranderd?

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Het rare is ook dat het internet zich vaak eventjes "herstelt" als ik klik op "problemen vaststellen/diagnose& herstel".. En als ik het scherm dat volgt "er zijn geen problemen met de internetverbinding gevonden" niet wegklik, dan kan ik vervolgens gewoon veel langer draadloos internetten zonder dat die steeds om de minuut wegvalt ( tot wel enkele uren!) Waarschijnlijk is het pure toeval maar dit gebeurt zo vaak dat het mij nu opvalt...of ben ik nu gek geworden.... :(?

Edit: voor het eerst deze melding gekregen: "er is bevestigd door Windows dat er een probleem is met de netwerkverbinding van deze computer" En dit probleem kan niet automatisch opgelost worden...
 
Laatst bewerkt:
Antwoord

Het geen wat je aangeeft kan vele dingen zijn. Het kan namelijk zijn dat je hinder heb van een programma ( bv firewall ) of dat je computer verbinding probeert te maken met een ander netwerk.

Maakt hij wel verbinding met jouw netwerk ? Het kan zijn dat je voorkeurspunten ( ja ik weet het het wordt moeilijk ) verkeerd staat ingesteld. Beste is iemand te vinden in je buurt die er wel wat van weet die heeft het waarschijnlijk zo opgelost. Ik weet noet of je uit de buurt van bergen op zoom komt anders kan ik her en der iemand voor je vinden.

Ook kun je uiteraart terrecht bij de computerwinkels echter wordt je van de prijs niet vrolijk.
 
Het geen wat je aangeeft kan vele dingen zijn. Het kan namelijk zijn dat je hinder heb van een programma ( bv firewall ) of dat je computer verbinding probeert te maken met een ander netwerk.

Maakt hij wel verbinding met jouw netwerk ? Het kan zijn dat je voorkeurspunten ( ja ik weet het het wordt moeilijk ) verkeerd staat ingesteld. Beste is iemand te vinden in je buurt die er wel wat van weet die heeft het waarschijnlijk zo opgelost. Ik weet noet of je uit de buurt van bergen op zoom komt anders kan ik her en der iemand voor je vinden.

Ook kun je uiteraart terrecht bij de computerwinkels echter wordt je van de prijs niet vrolijk.

Hartelijk dank voor de reactie! Ik woon helaas niet in de buurt van Bergen op Zoom..Maar toch bedankt voor uw aanbod!

Ik raak onderhand echt gefrustreerd van het steeds wegvallende internet en ik ben er nu achtergekomen dat als ik de kabel van router eruit trek en weer indoe, hij weer tijdelijk internet heeft om vervolgens weer in de avond ( vaak in avond) uit te vallen! Ik heb router gereset, modem aan- en uitzetten..niks werkt! Hoe kan ik firewall zo instellen dat hij wel verbinding maakt dan? Wat zijn zeg maar standaard firewall instelling zodat hij internet kan maken?

Ik heb geen inderdaad geen idee wat voorkeurspunten zijn.
De laatste paar dagen doet hij mijn internet/laptop nog vreemder.. Mijn laptop kan de verbinding niet identificeren en zegt hele tijd dat het een openbaar netwerk is i.p.v. een particulier netwerk en dus heb ik geen internet.

Ik weet nu echt niet meer waar het probleem ligt: router? Modem? Provider? instelling router? laptop? :confused::(
 
Laatst bewerkt:
printscreen van situatie en mijn kunsten op paint( in de lege vakjes stond natuurlijk wel wat..)...en dat de signaalsterkte goed is is gelogen!

wat zijn overigens SYS log, DoS log, NAT log? Mag je vakje aanvinken "provide real DNS?"
Ik zie vaak staan Dropped 0 packets..wat betekent dit? :S
 

Bijlagen

  • Helpmij.jpg
    Helpmij.jpg
    43,7 KB · Weergaven: 62
  • Helpmij 2.jpg
    Helpmij 2.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 51
  • helpmij 3.jpg
    helpmij 3.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 55
  • helpmij 4.jpg
    helpmij 4.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 59
  • helpmij 5.jpg
    helpmij 5.jpg
    15,4 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan