USB Video DVD Maker wordt niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

marielouise

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
7
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleem, zoals al in de titel vermeld is.
Ik heb vandaag een USB Video DVD Maker bij de kruidvat aangeschaft
Werkt met een 2.0 USB aansluiter met 4 kabelkoppen eraan; video (geel), 2x audio (wit en rood) en een S-VIDEO.
Compatibel met Windows 2000/XP/Vista/7
Ik heb zelf Windows Vista, dus dat zal het probleem niet zijn

Mijn oude video camera waarvan ik de beelden wil overzetten naar mijn computer is deze: Een SAMSUNG Video Camera Recorder. Model: VP-H65
Neemt op met 8mm Hi bandjes

Van te voren heb ik een driver moeten installeren; deze is correct geïnstalleerd

Nou is het volgende aan de hand:
Ik steek een aparte kabel met aan allebei de uiteinden (mannetjes) geel, rood en wit.
Ene uiteinde stop ik in mijn video camera en het andere uiteinde stop ik in de kabeltjes die aan de USB 2.0 stick zitten
Met de S-VIDEO poort doe ik niet, want ik heb geen kabel om deze te verbinden met mijn video camera.

Als ik de USB stick in mijn computer druk installeerd mijn computer het ding, maar vervolgens zie ik deze nergens staan.
Ik zie hem nergens staan, bij geen poort. Hij word niet gedetecteeerd

Nu is mijn vraag; wat moet ik doen ?
 
Deze videocapture plug werkt denk ik alleen ism een videobewerkings-programma. In zo'n programma stel je in dat de videobron de USB-plug is. Werd er geen software bijgeleverd? Anders kun je werken met software van Ulead, Magix, Pinnacle etc. etc.
 
Ik heb dit probleem ook met deze, er is wel software bijgeleverd maar de stick wordt (ook na installatie) niet gevonden.
 
Deze videocapture plug werkt denk ik alleen ism een videobewerkings-programma. In zo'n programma stel je in dat de videobron de USB-plug is. Werd er geen software bijgeleverd? Anders kun je werken met software van Ulead, Magix, Pinnacle etc. etc.

Jawel, sorry dat het er niet bij vermeld is
Het programma Corel Video Studio 2010 werd hierbij geleverd :)
 
Ik heb dit probleem ook met deze, er is wel software bijgeleverd maar de stick wordt (ook na installatie) niet gevonden.

Ik ben er achter gekomen hoe het in zijn werk gaat
Je opent het bijgeleverde programma (Corel Video Studio 2010 toch ?)
En drukt dan de stick erin.
Dan vraagt het programma of je bestanden wil importeren

Ik weet alleen niet hoe ik het filmpje kan opslaan... :confused:
 
usb video dvd maker

Hallo Marie louise, ik heb precies hetzelfde probleem,ik heb een sony handy cam.De driver is ook juist geïnstalleerd, en als ik de usb stekker in de computer steek en aangeef dat hij de bestanden moet importeren geeft hij het programma wel aan, maar vervolgens kan ik er niets mee doen, ik krijg geen beelden op mijn computer.Op mijn camera zit alleen maar een gele en een zwarte aansluiting. Als jij of iemand anders een oplossing weet hoor ik dat graag.groetjes ellen::confused:
 
zelfde probleem

hoihoi

ik heb ditzelfde probleem, aangesloten bijgevoegde cd werkte totaal niet dus corel gedownload en geregistreert met de legaal bijgevoegde code, werkte nog niet, dus driver gezocht (nadat ik et kastje van de usb had open gemaakt en het merk op de chip zag ( Empia EM2860)) hierna deze geinstalleerd en toen zag corel de usb iniedergeval wel. nadat ik hierna de videorecorder aangesloten en kreeg ik geen beeld. ik heb van alles geprobeert kwa instellingen maar tevergeefs

oplossing is welkom!!:):)
 
Ook probleem met video grabber Kruidvat

Ik kan de video in de software van Corel VideoStudio zien maar kan niet opnemen. Ik klik echter op de knop opname starten maar er verschijnt geen stopknop en er wordt niets opgenomen. Zit er al meerdere uren op te zoeken zonder resultaat.
 
Ik kan de video in de software van Corel VideoStudio zien maar kan niet opnemen. Ik klik echter op de knop opname starten maar er verschijnt geen stopknop en er wordt niets opgenomen. Zit er al meerdere uren op te zoeken zonder resultaat.

Dit is dus nu ook mijn probleem
Ik zit ermee in de knoop
Er zou een stop teken moeten verschijnen, maar als ik op opname starten druk, schakelthet USB apparaatje zich zelf uit. :confused:
 
zelfde probleem

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Morgen test ik dat nog eens uit op een windows XP PC. Indien het probleem blijft breng ik het terug naar het Kruitvat.
 
ik heb van alles geprobeerd,opnieuw installeren, bij de corelsite een proefversie downloaden, allerlei stekkertjes enz. maar ik krijg nog steeds geen beeld(niet met een camcorder hi8 en ook niet met een sony videorecorder)Ook werkt filmmaken met filmpjes die wel al op mijn computer staan niet, ik krijg steeds een melding dat corel digital studio niet meer werkt en wordt afgesloten.Ik heb op advies van het kruidvat gebeld met de klantenservice, maar die konden mij ook niet verder helpen. De enige optie is dus volgens mij terugbrengen die zooi, het heeft mij al zeeën van tijd en een hoop frustratie gekost!!!
 
Hallo Allemaal,

Vandaag bij me zus tegen het zelfde probleem aangelopen.
We hadden de USB video DVD maker aangesloten, driver geinstalleerd, en vervolgens de video camera aangesloten met de losse stekkertjes.
Bij het opstarten van het Corel pakket kregen we ook geen video beeld te zien....
Eindeloos gezocht.....

Uit eindelijk wel een oplossing gevonden voor ons probleem (en wellicht ook jullie probleem)!

Het USB video device heeft 2 ingangen:
- Composite (dit zijn de losse gekleurde stekkertjes)
- SVideo

Na het aansluiten van het device, staat de input standaard ingeslted op SVideo. Je moet zelf, (na het selecteren van het USB input device) nog de juiste poort activeren (Svideo of Composite).

Dit kan in de Corel software door in het 'instellingen' menu de juiste input te selecteren op het USB device. Het lijkt erop dat Corel standaard de SVideo ingang selecteerd. Wanneer je dan de gekleurde stekkertjes (composite) hebt aangesloten, blijft het beeld dus zwart!

Het 'instellingen' menu zit een beetje vreemd weggestopt in het correl pakket.
Je vind het halverwege aan de rechterkant van het opnamescherm. Daar zit een menu waar je de input kunt selecteren. (Eerst selecteer je het USB device, daarna kies je voor Composite of SVideo)

Ik ben niet echt bekend met de Corel video suite,
Je kunt met dit USB device ook opnames maken doormiddel van Windows Video Encoder en Windows Movie Maker. deze zijn standaard beschikbaar bij XP en Vista, ook voor windows 7 zijn deze vrij te verkrijgen. Naar mijn idee werkt dat iets eenvoudiger.

Als je een beetje bekend bent met Video encoding, dan is het programma 'Virtual Dub' (ook gratis) ook een handige tool om video's mee op te nemen. (werkt ook met dit device)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Groet R.

- It never hurts to help -
 
Ik zit met hetzelfde probleem en Hatter reageert o.a.:

"" Het 'instellingen' menu zit een beetje vreemd weggestopt in het correl pakket.
Je vind het halverwege aan de rechterkant van het opnamescherm. Daar zit een menu waar je de input kunt selecteren. (Eerst selecteer je het USB device, daarna kies je voor Composite of SVideo.""

VRAAG: waar zit in het correl pakket het opnamescherm?
Het zal een onderdeel zijn van Corel Video Studio 2010 ???
Of moet ik dat elders zoeken?
Ik ga naar Corel VideoStudio 2010 > importeren > overige apparaten en daar staat in afbeelding de USB 2.0, met een vinkje als geïnstalleerd. Maar er op klikken geeft inderdaad geen goed resultaat.

AANVULLING
Ik vermoed dat het volgende klopt: Je kunt pas bij Instellingen komen als je eerst een goede verbinding hebt met de USB device; dus eerst moet je verbinden met een kabel die de S video aansluit. Dat ontdekte ik door eerst maar eens verbinding te maken met mijn webcam. Prompt verscheen aan de rechterkant van het venster de mogelijkheid Instellingen.
Nu moet ik het voor de USB device nog proberen = de goede verbindingskabel te pakken krijgen.

AANVULLING
Ook als ik verbind met een kabel met S video ingaang, wordt er niet zodanig gereageerd door het programma dat ik terecht kom bij Instellingen en de tip van Hatter - zie hierboven - kan volgen. Het blijft (mij) niet lukken.
Contact met Corel zelf leert overigens dat men (de betreffende medewerker meldde dat) deze software als illegaal beschouwt. Hulp voor dit probleem hoef ik van die kant niet te verwachten. Vreemd want registratie bij Corel lukt wel. bovendien zijn er twee updates tot nu toe te downloaden en dat gaat ook.
WAT BLIJFT: waarvoor ik dit programma kocht bij Kruidvat ... tot nu toe niet te gebruiken. Wie heeft de gouden tip?

VRAAG aan Hatter: hoe en wat nu? Zou je niet via de webmaster kunnen mailen?
 
Laatst bewerkt:
Ja janken , dat zou ik wel kunnen.
Ding aangeschaft om de super8 filmpjes van vroeger, die immels op vhs staan te digitaliseren.
Ten eerste alle stekkertjes waren vrouwtjes en die van mijn video ook. Dus kabels aanschaffen om te verbinden.
Ik krijg wel het beeld van de dvd maar niet de video. Drie, vier, nee tien keer alles doorgelezen en opnieuw geprobeerd.
Hebben jullie inmiddels de nodige ervaring opgedaan om mij te helpen?
 
USB Video enz ... Probeer dit eens

Bij een ander programma voor iets heel anders, kreeg ik in de gebruiksaanwijzing de volgende tip:
eerst alles aansluiten en daarna pas het programma starten.
Of het bij dit probleem ook werkt ... ik heb het niet geprobeerd.
Werk intussen met een ander programma.
 
Ik ben sinds kort ook in het 'gelukkige' bezit van zo'n Kruidvat USB Video DVD maker...
Tot op heden is het mij niet gelukt iets zinnings vast te leggen. Ik kan in diverse programma's wél de video input kiezen, maar nergens de audio input van het USB gevalletje. De bijgeleverde Corel software (duurde een eeuwigheid om het te installeren!) geeft mij ogenschijnlijk geen enkele mogelijkheid om op te nemen/vast te leggen. Ook Windows Movie maker kan niets met het ding.
Ik voel een ernstige drang opkomen het ding op een harde ondergrond te leggen en mijn hak erop te positioneren, maar misschien is er tóch nog iemand die het ding wél werkend gekregen heeft? Ben ZEER benieuwd!
 
dank!

Allen dank voor tips. Na jullie tips en verlengkabeltje met 2x3 tulp-stekkers gevonden te hebben de opname aan de praat. Alleen een probleem met het afspelen van video in Corel maar dat lossen we morgen wel op.
 
Goed te lezen dat je het aan de praat hebt gekregen mobilio, maar de vraag blijft natuurlijk: wat heb je gedaan? Want het geheim zal hem vast niet zitten in een verlengsnoertje met 3 plugjes...
 
Goed te lezen dat je het aan de praat hebt gekregen mobilio, maar de vraag blijft natuurlijk: wat heb je gedaan? Want het geheim zal hem vast niet zitten in een verlengsnoertje met 3 plugjes...

ik heb instructies van Hatter van april gevolgd; ik geloof alleen dat ik device niet onder "overig" vond maar "tv/scanner" oid (sorry, ben er verder vandaag niet aan toegekomen en nu werk ik op andere pc)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan