Programma's kwijt na herinstallatie van Windows XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuintenG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Berichten
2
Joooo,

ik heb gisteren windows xp ge-herinstalleerd (of hoe ge da ook schrijft :D), omdat er een klein bestandje kapot was en dus de pc continu opnieuw opstarte nadat het windows xp logo tevoorschijn kwam.
Nu is mijn vraag of ik al mijn programma's opnieuw moet installere aangezien mijn bureaublad volledig leeg is? :eek:
Ik kan nogtans alle mapjes in program files terugvinde van alle programma's die ik had geinstalleerd voor ik windows xp ge-herinstalleerd had...
Bestaat er niet een of andere methode om zonder veel moeite alle programma's, updates, ... van vroeger meteen terug te krijgen?


thx :thumb:
 
Je hebt XP geïnstalleerd over de oude (kapotte) heen. Dan zal toch het register weer maagdelijk zijn, neem ik aan. Als je geen registerbackup hebt, bijv. van het progje Erunt of een Windows Backup "SystemState" (sommige programma's maken ook wel eens een registerbackup, bijv. bij installatie) dan is het jammer denk ik. Misschien kan iemand anders je blijer maken:(
 
Jammer maar je zal alles opnieuw moeten installeren tenzij je een image van je OS hebt gemaakt maar ja dan had je ook niet opnieuw hoeven installeren.Als je een programma installeert worden verschillende onderdelen daarvan her en der in het besturingssysteem geïntegreerd d.m.v. een zgn. installer die bepaalt waar een specifiek onderdeel v.h. programma terechtkomt om het zo te laten werken zoals het bedoeld is.Dus als je een nieuwe/schone installatie doet zul je echt je programma's opnieuw moeten installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan