problemen met geluid bluray en DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordi81

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Berichten
65
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een analoge stereo set die ik heb gekoppeld aan mijn MMPC.
Ik gebruik de S/PDIFF optische uitgang om via een DAC het digitale signaal naar analoog om te schakelen voor mijn analoge geintegreerde versterker.
De DAC kan tot 96k upsamplen en mijn geluidskaart is ook ingesteld dat hij maximaal 96k door kan geven (hogere waarden zijn mogelijk).

Alles wat ik wil is mooi stereo geluid in z'n zuiverste vorm maar dat lijkt niet meer zo simpel te zijn....

Muziek CD's worden goed afgespeeld en de meeste DVD's ook.
Ik gebruik PowerDVD 8 voor het afspelen van de DVD en Blu Ray's.

Zodra ik de DVD van Room Eleven in de speler stop, hoor ik in het licentiefilmpje vooraf gewoon geluid. In het DVD menu kan ik ook nog eens Dolby 2.0 Stereo selecteren maar ik krijg alleen maar ruis zodra ik in het PowerDVD menu S/PDIF selecteer. Met 2 speaker Stereo krijg ik helemaal niets. Ook geen ruis.
Met VLC wordt alles gewoon afgespeeld met geluid zonder dat ik iets hoef in te stellen... Wel iets mindere beeldkwaliteit meen ik.

Ik heb een Blu Ray van Metallica Francais Nuit geleend (als er ergens geluid uit moet komen..) en die doet het met een geringe afstelling in PowerDVD 8 gewoon perfect. Volgens de cover ondersteund deze Blu Ray Dolby Stereo, PCM 2.0 en DTS Master Audio.

Een andere Blu Ray welke DTS 5.1 en DTS 2.0 moet ondersteunen heb ik nog nooit geluid uit gekregen behalve digitale ruis.

Ik snap hier helemaal niets van!
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat het systeem op het verkeerde been wordt gezet doordat ik een optische uitgang gebruik waardoor hij kan denken dat ik aan allerlei eisen voldoe.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is er misschien een ander programma dan PowerDVD om dit voor elkaar te krijgen? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat 'gewoon' stereo afspelen niet meer mogelijk zou zijn.....

Groeten,

Jordi
 
Verdorie!

Mijn vermoedens waren juist!
De PC of Power DVD weet niet met S/PDIF om te gaan op die manier!!

Gelukkig heb ik ook interlink (tulp) aansluitingen en nu ik die gekoppeld heb speelt ie alles!! Jammer genoeg niet via mijn DAC maja...

Nu maar een extra knop op mijn logitech maken speciaal voor film kijken zodat de versterker omschakeld naar een ander kanaal.

Groeten,

Jordi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan