automatische backup op usb-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik heb een fors aantal word-bestanden die ik vaak bewerk en die niet verloren mogen gaan. ik wil graag frequent automatisch een backup daarvan maken. niet op een externe harde schijf want die staat anders hele tijden voor niks energie te gebruiken (ik vergeet m gewoon af te zetten) maar op een usb-stick.
de vraag is of dat verstandig is. En zo ja, kent dan iemand een stukje software dat die update (twee keer per dag of zo) automatisch voor haar rekening neemt.
graag hoor ik.
dank alvast
 
Klik moet wel de stick ingeplugd zijn.



dank ik heb het intussen opgehaals en geinstalleerd.
maar nu:hoe te gebruiken? geen idee hoe in te stellen en manueel uitproberen als mogelijkheid, zie ik ook niet. is er geen gebruiksaanwijzing.

ik wil bureaublad en documentenfolder regelmatig backuppen. moet ik dan twee targetfolders aanmaken?
graag hoor ik
 
Als je op de website op "more screenshots" (linksonder het plaatje) dan heb je eigenlijk de handleiding al op voorbeeld.Je moet de "source" (bron) aangeven v.d. bestanden b.v. buroblad (jouw voorbeeld) en de documentenfolder.
Bij "target" (doel) geef je aan waar ze opgeslagen moeten worden (Usb-station) als je maar 1 target hebt kun je voor die 2 bronbestanden hetzelfde target opgeven.
je moet het gewoon 's ff uitproberen en 'n beetje stoeien met het programma er kan toch niets fout gaan als je 't uitprobeert?
Succes.
 
Als je op de website op "more screenshots" (linksonder het plaatje) dan heb je eigenlijk de handleiding al op voorbeeld.Je moet de "source" (bron) aangeven v.d. bestanden b.v. buroblad (jouw voorbeeld) en de documentenfolder.
Bij "target" (doel) geef je aan waar ze opgeslagen moeten worden (Usb-station) als je maar 1 target hebt kun je voor die 2 bronbestanden hetzelfde target opgeven.
je moet het gewoon 's ff uitproberen en 'n beetje stoeien met het programma er kan toch niets fout gaan als je 't uitprobeert?
Succes.

het werkt, een beetje.
krijg steeds boodschap missing from target. is het de bedoeling dat ik alle submappen ook benoem op de usb-stick. ik heb nu gewoon de hele map documenten en bureaublad asl source aangewezen, zonder submappen. zit daar een fout?
graag hoor ik.
dank alvast weer!
 
Wat ik een tijdje heb gedaan onder Xp is m'n mails van OExpress,althans de DBX bestanden v.d. bronmap,iedere dag laten BackUppen/overschrijven naar een aparte partitie in een zelf aangemaakte map.Wat belangrijk is om te weten dat de bronmap zich onder C:\Document&Settings\jouw gebruikersnaam\buroblad e/o documenten bevindt.
Kun je anders eens een screenshot plaatsen v.d. instellingen v.h. programma?
 
Wat ik een tijdje heb gedaan onder Xp is m'n mails van OExpress,althans de DBX bestanden v.d. bronmap,iedere dag laten BackUppen/overschrijven naar een aparte partitie in een zelf aangemaakte map.Wat belangrijk is om te weten dat de bronmap zich onder C:\Document&Settings\jouw gebruikersnaam\buroblad e/o documenten bevindt.
Kun je anders eens een screenshot plaatsen v.d. instellingen v.h. programma?

bij windows xp vind ik documeten en settings niet terug....
is er niet een ander stukje software want ik kom er hier echt niet mee uit (en screenshots maken zal wel niet zo moeilijk zijn, maar mij lukt het niet)
hoor ik van je?
 
Als je documents and settings niet ziet moet je in de verkenner bij extra>mapopties de optie "verborgen bestanden en mappen weergeven" aanvinken.Zal t.z.t. wel ff een screenshot maken v.d. instellingen v.h. programma.
Voorbeeld van settings:
SimplyBackupTool.JPG
Zoals je kunt zien kun je automatisch op elke gewenste tijd een BaclUp maken (deed dat zelf handmatig omdat ik op verschillende tijdstippen achter de pc zit) Dit is zo ongeveer het simpelste programma dat ik je kan aanbieden.
 
Laatst bewerkt:
Als je documents and settings niet ziet moet je in de verkenner bij extra>mapopties de optie "verborgen bestanden en mappen weergeven" aanvinken.Zal t.z.t. wel ff een screenshot maken v.d. instellingen v.h. programma.
Voorbeeld van settings:
Bekijk bijlage 95277
Zoals je kunt zien kun je automatisch op elke gewenste tijd een BaclUp maken (deed dat zelf handmatig omdat ik op verschillende tijdstippen achter de pc zit) Dit is zo ongeveer het simpelste programma dat ik je kan aanbieden.


het zal wel erg dom van mij zijn, maar ik vind in windows vista (geen 7 dus) geen verkenner. wel op internetpagina, maar die bedoel je niet. het enige wat ik vind aan verkenner is als ik met met rechtermuisknop op starten druk. maar dan krijg ik een pagina waarop van alles te vinden is maar een opties en volgende.
ik stel je geduld op de proef, ik weet het, maar wil je me even verder helpen (onder xp heb ik het wel eens gezien en me altijd afgevraagd waarom gegevens twee keer op de pc stonden)
groet
htil
 
Ok ik zal het je stap voor stap proberen uit te leggen (niks is dom iedereen moet een begin maken)
Druk de Windowstoets(die met dat vlaggetje) + E (explorer=verkenner) dan opent een hoofdvenster waar alle schijfstations zichtbaar zijn en aan de linkerkant een deelvenster met een mappenstructuur waarin alle bestanden zitten die op je schijfstations zijn opgeslagen,dus ook jouw besturingssysteem. Als het goed is dan zie je bovenin een menubalk waarin staat "Bestand,Bewerken,Beeld,Extra,Help" staat die balk er niet dan moet je me dat even laten weten.
Klik op Extra>"Mapopties>Weergave en vink aan "verborgen bestanden en mappen weergeven" druk op F5 om de verkenner te vernieuwen en als het goed is zou je in het linker deelvenster onder Windows Vista (C:) je mappen Documents and Settings mooeten zien.In die mappen staan al jouw gegevens,als aangemelde gebruiker, opgeslagen.Dus ook je mailbestanden e.d. Ik zal je een link geven waar je alles eens rustig kunt nalezen en info en tips over jouw besturingssysteem. klik
Mocht je nog vragen hebben kun je hier altijd terugkomen.
Succes.
 
Ok ik zal het je stap voor stap proberen uit te leggen (niks is dom iedereen moet een begin maken)
Druk de Windowstoets(die met dat vlaggetje) + E (explorer=verkenner) dan opent een hoofdvenster waar alle schijfstations zichtbaar zijn en aan de linkerkant een deelvenster met een mappenstructuur waarin alle bestanden zitten die op je schijfstations zijn opgeslagen,dus ook jouw besturingssysteem. Als het goed is dan zie je bovenin een menubalk waarin staat "Bestand,Bewerken,Beeld,Extra,Help" staat die balk er niet dan moet je me dat even laten weten.
Klik op Extra>"Mapopties>Weergave en vink aan "verborgen bestanden en mappen weergeven" druk op F5 om de verkenner te vernieuwen en als het goed is zou je in het linker deelvenster onder Windows Vista (C:) je mappen Documents and Settings mooeten zien.In die mappen staan al jouw gegevens,als aangemelde gebruiker, opgeslagen.Dus ook je mailbestanden e.d. Ik zal je een link geven waar je alles eens rustig kunt nalezen en info en tips over jouw besturingssysteem. klik
Mocht je nog vragen hebben kun je hier altijd terugkomen.
Succes.[/QUOTE

daar fgaat het dus steeds mis. zie de rode tekst in je reactie.
ik krijg idd een overzicht van alle stations. maar bovenin staat
organiseren beeld, systeemeigenschappen, een programma verwijderen of of wijzigen.
en dan kom ik dus niet verder...
???
 
Ok ik zal het je stap voor stap proberen uit te leggen (niks is dom iedereen moet een begin maken)
Druk de Windowstoets(die met dat vlaggetje) + E (explorer=verkenner) dan opent een hoofdvenster waar alle schijfstations zichtbaar zijn en aan de linkerkant een deelvenster met een mappenstructuur waarin alle bestanden zitten die op je schijfstations zijn opgeslagen,dus ook jouw besturingssysteem. Als het goed is dan zie je bovenin een menubalk waarin staat "Bestand,Bewerken,Beeld,Extra,Help" staat die balk er niet dan moet je me dat even laten weten.
Klik op Extra>"Mapopties>Weergave en vink aan "verborgen bestanden en mappen weergeven" druk op F5 om de verkenner te vernieuwen en als het goed is zou je in het linker deelvenster onder Windows Vista (C:) je mappen Documents and Settings mooeten zien.In die mappen staan al jouw gegevens,als aangemelde gebruiker, opgeslagen.Dus ook je mailbestanden e.d. Ik zal je een link geven waar je alles eens rustig kunt nalezen en info en tips over jouw besturingssysteem. klik
Mocht je nog vragen hebben kun je hier altijd terugkomen.
Succes.[/QUOTE

daar fgaat het dus steeds mis. zie de rode tekst in je reactie.
ik krijg idd een overzicht van alle stations. maar bovenin staat
organiseren beeld, systeemeigenschappen, een programma verwijderen of of wijzigen.
en dan kom ik dus niet verder...
???

ben je er nog? probleem nog steeds niet opgelost.....
 
OK doe dit,ga naar start>uitvoeren en typ
control folders
druk enter
kies weergave en volg de stappen uit m'n vorige posts
 
OK doe dit,ga naar start>uitvoeren en typ
control folders
druk enter
kies weergave en volg de stappen uit m'n vorige posts

dat lijkt gelukt. dat wil zeggen de balk (in eerder reactie in rood weergegeven) zie ik nog steeds niet voorbij komen. wel heb ik via uitvoeren verborgen bestanden weergeven aangezet maar documents en settings: nergens te vinden??
 
Menubalk Verkenner Vista
Ga naar start>uitvoeren
typ
regedit
Ga naar de sleutel 'HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Policies\ Explorer
Maak in het venster rechts een nieuwe subsleutel (rechtsklik>nieuwe sleutel) en geef die de volgende naam
AlwaysShowClassicMenu
Dubbelklik op de sleutel en geef de dword-waarde 1
Sluit het register en start evt. opnieuw op.
Edit: Dit is waarschijnlijk een meer handige optie voor je. (Zelf heb ik Vista nooit gebruikt namelijk)
 
Laatst bewerkt:
Klik moet wel de stick ingeplugd zijn.

er begint iets te lukken nu.
maar niks automatisch nog. ik moet altijd even handmatig doorstarten omdat ie van alles mist. en ook daarna komen er allerlei boodschappen die mij niet bevallen: read time or size failed.
ik probeerde een printscreen bij te voegen maar dat lukt dus ook niet
ik krijg er een punthoofd van:(

het gaat idd wat sneller nu. moet nog wel altijd handmatig doorstarten maar misschien komt dat omdat ik geen submappen heb gedefinieerd.
alleen, hij houdt er na 1,89 minuten mee op: backup failed . er moeten dan nog enkele submappen worden veiliggesteld. er is dan overigens nog genoeg ruimte op de usb stick..
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet alles meer waar dit over gaat, maar volgens mij wil je van bepaalde mappen/bestanden back-ups maken. Ik zou eens kijken naar SyncBack (freeware). Zeer eenvoudig programma en toch veel mogelijkheden. 'Eigen profiel aanmaken' > maak doel gelijk aan de bron > Uitvoeren > Klaar

Ik werk veel met Word 2007 docx en doc honderden bestanden en heb van alles 3 back-ups. Ik zal wat gegevens van SyncBack proberen te vinden.

Als ik het kan, kun jij het ook! Print onderstaande tekst uit. Het eerste profiel is het gemakkelijkst en geschikt van alle station/mappen, de twee meer voor gerichte bestanden. Let op als je een USB-stick gebruikt dat er dan voldoende ruimte beschikbaar is. Kijk zelf, of en hoe je de zaak kunt plannen.

* SyncBack (2BrightSparks)

Beschrijving van dit profiel (eigen)
1. Bestanden zullen gesynchroniseerd worden tussen Bron directory (C:\) en de Doel directory (H:\KopieC\).
2. Al de subdirectory’s en de bestanden zullen zijn gesynchroniseerd.
3. Als hetzelfde bestand gewijzigd is in zowel Bron als Doel directory dan zal het Bron- het Doel-bestand vervangen.
4. Alleen bestanden die in de Bron staan worden naar het Doel gekopieerd.
5. Alleen bestanden in het Doel worden verwijderd.
______________________________________________________________________________

*.docx-bestanden back-uppen (voorbeeld)
Als je met SyncBack een back-up wilt maken van alle *.docx bestanden op de E:\ met mappenstructuur, bijvoorbeeld:
Kopieer E:\*.docx naar I:\KopieE-docx\
Bron: E:\ > Doel: I:\KopieE-docx\

Maak dan een > Back-up met een 'eigen' profiel als onderstaand:
1. Bestanden zullen gesynchroniseerd worden tussen Bron directory (C:\) en de Doel directory (H:\KopieC\).
6. Al de subdirectory’s en de bestanden zullen zijn gesynchroniseerd.
7. Als hetzelfde bestand gewijzigd is in zowel Bron als Doel directory dan zal het Bron- het Doel-bestand vervangen.
8. Alleen bestanden die in de Bron staan worden naar het Doel gekopieerd.
9. Alleen bestanden in het Doel worden verwijderd.
Zet onder > Filter > Bestanden te kopiëren *.docx
Vink onder > Sub-directories > 'Verwijder alle lege directories in bestemming' aan. Dit voorkomt de aanmaak van alle onnodige directories die op de E:\ staan.

Voorbeeld: is gelijksoortig profiel met geen filter.
45-20080427-fc36aa.jpg


Het is voor mij lastig werken op Helpmij, want ik krijg alle tekst in één smalle kolom, dat komt omdat ik met een resolutie van 800x600 werk. Excuses.
 
Laatst bewerkt:
gelukt

Ik begrijp niet alles meer waar dit over gaat, maar volgens mij wil je van bepaalde mappen/bestanden back-ups maken. Ik zou eens kijken naar SyncBack (freeware). Zeer eenvoudig programma en toch veel mogelijkheden. 'Eigen profiel aanmaken' > maak doel gelijk aan de bron > Uitvoeren > Klaar

Ik werk veel met Word 2007 docx en doc honderden bestanden en heb van alles 3 back-ups. Ik zal wat gegevens van SyncBack proberen te vinden.

Als ik het kan, kun jij het ook! Print onderstaande tekst uit. Het eerste profiel is het gemakkelijkst en geschikt van alle station/mappen, de twee meer voor gerichte bestanden. Let op als je een USB-stick gebruikt dat er dan voldoende ruimte beschikbaar is. Kijk zelf, of en hoe je de zaak kunt plannen.

* SyncBack (2BrightSparks)

Beschrijving van dit profiel (eigen)
1. Bestanden zullen gesynchroniseerd worden tussen Bron directory (C:\) en de Doel directory (H:\KopieC\).
2. Al de subdirectory’s en de bestanden zullen zijn gesynchroniseerd.
3. Als hetzelfde bestand gewijzigd is in zowel Bron als Doel directory dan zal het Bron- het Doel-bestand vervangen.
4. Alleen bestanden die in de Bron staan worden naar het Doel gekopieerd.
5. Alleen bestanden in het Doel worden verwijderd.
______________________________________________________________________________

*.docx-bestanden back-uppen (voorbeeld)
Als je met SyncBack een back-up wilt maken van alle *.docx bestanden op de E:\ met mappenstructuur, bijvoorbeeld:
Kopieer E:\*.docx naar I:\KopieE-docx\
Bron: E:\ > Doel: I:\KopieE-docx\

Maak dan een > Back-up met een 'eigen' profiel als onderstaand:
1. Bestanden zullen gesynchroniseerd worden tussen Bron directory (C:\) en de Doel directory (H:\KopieC\).
6. Al de subdirectory’s en de bestanden zullen zijn gesynchroniseerd.
7. Als hetzelfde bestand gewijzigd is in zowel Bron als Doel directory dan zal het Bron- het Doel-bestand vervangen.
8. Alleen bestanden die in de Bron staan worden naar het Doel gekopieerd.
9. Alleen bestanden in het Doel worden verwijderd.
Zet onder > Filter > Bestanden te kopiëren *.docx
Vink onder > Sub-directories > 'Verwijder alle lege directories in bestemming' aan. Dit voorkomt de aanmaak van alle onnodige directories die op de E:\ staan.

Voorbeeld: is gelijksoortig profiel met geen filter.
45-20080427-fc36aa.jpg


Het is voor mij lastig werken op Helpmij, want ik krijg alle tekst in één smalle kolom, dat komt omdat ik met een resolutie van 800x600 werk. Excuses.
 
gelukt


ik heb syncback geinstalleerd. het was even puzzelen, maar het werkt prima dus!
dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan