netwerk xp win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
Berichten
1.368
ik heb een netwerk aan gelegt tussen windows 7 en xp
werkt prima nu wil ik een map delen en dit lukt niet ivm geen rechten in xp
hoe los ik dit op
 
Laatst bewerkt:
iki probeer ee netwerk tussen windows 7 en windows xp aan te leggen maar krijg dit niet voor elkaar
weet iemand hoe ik dit moet doen ?
alvast bedankt :)
 
Ik heb zelf een verbinding (thuisnetwerk) tussen 2 windows 7's en probeerde ook een xp toe te voegen.
Dit heeft me circa 120 euro gekost, heleboel iritatie en niets opgeleverd...
Ik google er al zeker 2 maanden naar (zo vond ik ook dit topic...) maar voor zover bij mij bekend kán je geen 7 en XP verbinden... Er zijn alleen vragende topics (zoals deze), geen andtwoorden...
Mijn advies: download teamviewer (is gratis voor persoonlijk gebruik) en beheer daarmee je bestanden en beide pc's.
Teamviewer gaat wel tussen Windwos 7 én XP.
Hopelijk lukt het daarmee, tenzij je nog een netwerk server en splitter spul wilt kopen om toch een netwerk te proberen te maken.

R. Gamer
 
voor zover bij mij bekend k�n je geen 7 en XP verbinden... Er zijn alleen vragende topics (zoals deze), geen andtwoorden...

Dit is dus onzin. Je kan prima een XP machine opnemen in een netwerk met W7 machines. Bij mij thuis draaien we op een netwerk met 3 W7 machines en 1 XP machine als downwload pc.
Punt is wel dat je niet in W7 met thuisgroepen moet gaan werken maar gewoon met werkgroepen. Thuisgroepen werken alleen met W7 machines.

Ik zal onderstaand proberen weer te geven hoe de instellingen bij mij zijn:

W7:
in netwerkcentrum bij geavanceerde instellingen voor delen wijzigen:
netwerkdetectie inschakelen aanvinken
bestands en printerdeling inschakelen
delen inschakelen zodat iedereen ....... aanvinken




xp
De pc in een tjuisnetwerk opnemen met dezelfde netwerknaam als de W7 pc.
De schijf of schijven delen die je vanaf W7 wilt kunnen benaderen.

De gedeelde schijven op de xp moeten dan benaderbaar zijn vanaf de W7 machine via verkenner/netwerk/......
of in de verkenner op computer op rechter muisknop klikken en kiezen voor netwerkverbinding maken
blader vervolgens naar de schijf of map die je wilt koppelen.


zie ook: http://windows.microsoft.com/en-us/...d-printers-with-different-versions-of-windows
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een verbinding (thuisnetwerk) tussen 2 windows 7's en probeerde ook een xp toe te voegen.

T H U I S G R O E P

Natuurlijk doe ik tussen 2 windows 7 systemen een thuisgroep; mits je de spullen hebt (die stonden er al voor gewoon internet) heb je met 5 minuten een netwerkje...
idd kan je via een gewoon netwerk wel andere systemen toevoegen.
 
Bij mij kan ik op win7 wel bestanden zien en bewerken vanaf winXP.
Maar op de winXP zie ik geen mappen/bestanden van win7.

Weet hier iemand wat op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan