Via batchfile verbinding maken met Adhoc netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2010
Berichten
4
Via een adhoc netwerkverbinding verbind ik 2 computers. Computer 1 maakt de netwerkverbinding aan, computer 2 maakt verbinding met dit netwerk.

Ik wil dat computer 2 automatisch verbinding maakt met het adhoc netwerk van computer 1. Dit kan niet standaard in Windows 7, aangezien er geen optie: " save this network " is.

Daarom wil ik weten of het mogelijk is om een batch file te maken die ervoor zorgt dat er automatisch verbinidng word gemaakt met het adhoc netwerk van computer 1.

Weten jullie hoe?

Beide pc's draaien op Windows 7.

Alvast bedankt voor jullie reactie's
 
Laatst bewerkt:
Wat voor verbinding wil je precies maken?

Met: Net Use x: \\computernaam\sharenaam kun je een driveletter (hier x:) koppelen met een gedeelde map op de andere computer. Je kunt hierbij ook de noodzakelijke 'credentials' (username/wachtwoord) bij opgeven.
 
Wat voor verbinding wil je precies maken?

Met: Net Use x: \\computernaam\sharenaam kun je een driveletter (hier x:) koppelen met een gedeelde map op de andere computer. Je kunt hierbij ook de noodzakelijke 'credentials' (username/wachtwoord) bij opgeven.

Op pc 1 draaien 3 webcam's, welke ik op Pc 2 wil bekijken. Via hun eigen ad-hoc netwerk dus. Een gedeelde map kan dus niet, want dan moeten ze eerst samen in 1 netwerk zitten.
 
Ze zitten niet in één netwerk, hoe maak je nu dan verbinding?
 
Ze zitten niet in één netwerk, hoe maak je nu dan verbinding?

Pc 1 maakt het adhoc netwerk aan. Pc 2 moet verbinden met het adhoc netwerk van pc 1. En dat wil ik dus juist automatiseren.
 
Een 'ad hoc' verbinding is niets anders dan twee PC's, rechtstreeks met elkaar verbonden (dus zonder switch). Als je beide PC's een IP-adres geeft in dezelfde range, dan kun je gewoon mappen delen enzovoorts.

Bedoel je soms een draadloos 'ad hoc' netwerk?
 
Een 'ad hoc' verbinding is niets anders dan twee PC's, rechtstreeks met elkaar verbonden (dus zonder switch). Als je beide PC's een IP-adres geeft in dezelfde range, dan kun je gewoon mappen delen enzovoorts.

Bedoel je soms een draadloos 'ad hoc' netwerk?


Ik bedoel inderdaad een draadloos ' ad hoc' netwerk. Sorry , ik dacht dat ad hoc netwerken altijd draadloos waren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan