USB platenspeler geeft alleen mono geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

xanadu47

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Berichten
16
Hallo,
Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. Ik heb een Ion usb platenspeler en die gaf altijd bij opname/weergave via Audacity stereo geluid.
Maar sinds ik servicepack 2 van Vista heb is het geluid mono geworden. Ik heb een Logitech 5.1 geluidssysteem aangesloten en de aansluitingen zitten goed.
Maar de platenspeler geeft geen stereo meer weer. Alles is in mono waardoor ook bepaalde muziekinstrumenten in een muziekstuk niet of bijna niet meer te horen zijn.
Ik heb via "driver genius" alle drivers bijgewerkt, maar geen resultaat. Alles staat goed afgesteld.
Een oude kennis heeft een tijd geleden iets gedaan waardoor ik mijn stereo geluid weer hoorde (dus echt links en rechts). Maar die kennis is er niet meer en ik weet niet wat hij precies heeft gedaan. Hij zei dat ie een driver had gedownload, maar dat heb ik ook gedaan maar niks helpt. Alle boxen geven het zelfde geluid.
Kan iemand mij hier mee helpen aub?
 
Als je geen kabels hebt veranderd, dan ligt het toch echt aan de drivers of aan instellingen van je 5.1 kaart.
Heb je aparte software voor de 5.1 kaart? Meestal staat daarvan een icoon bij je klokje. Zo ja, klik daar eens op en kijk hoe de instellingen staan. Vaak is het een kwestie van het geluid van 5.1 naar stereo zetten.
 
Als je geen kabels hebt veranderd, dan ligt het toch echt aan de drivers of aan instellingen van je 5.1 kaart.
Heb je aparte software voor de 5.1 kaart? Meestal staat daarvan een icoon bij je klokje. Zo ja, klik daar eens op en kijk hoe de instellingen staan. Vaak is het een kwestie van het geluid van 5.1 naar stereo zetten.

Ja, dat icoontje staat er inderdaad, maar als ik daar op klik en ik stel hem in op 'stereo', dan krijg ik toch het zelfde geluid als dat ik hem op 5.1 of 7.1 zet.
Er zat geen software driver bij.
Vreemd is dat. En jammer genoeg kan ik het die kennis die het had uitgevogeld niet meer vragen.
Zal het nog eens gaan uit proberen te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan