Printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddie2208

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2010
Berichten
7
Ik heb de volgende vraag:

Ik heb thuis internet,een router en een printer.
Is het mogelijk als ik ergens anders zit bijv. in een restaurant en ik zit op de laptop en ik wil iets uitprinten dat ik dan een commando geef naar thuis om dit uit te printen en dat het dan thuis uitgeprint wordt.

Als dit kan en je weet wat ik moet wil je het mij dan precies stap voor stap uitleggen.
 
Ja dat kan. Als het een netwerkprinter is, hiervan het IP-adres noteren. In modem/router poort 9100 forwarden en op de laptop de printer instellen met IP-adres. Als het een USB-printer is, weet ik het niet. Ik heb zelf een netwerkprinter en daar werkt het zoals beschreven. Via Google is ook nog wel e.e.a. te vinden.
 
Hallo Krolik,

Alvast bedankt voor je snelle uitleg maar ik wil toch nog een aantal dingen weten.
Ik hoop dat je mij hier ook bij kan helpen.

1.Hoe zie ik of het een netwerkprinter is(ik heb wel 4 laptops op de printer ,draadloos staan.
2.wat moet ik doen in de router/modem poort 9100 forwarden(wat is dat)
3.Op iedere laptop staat de printer al ingesteld want thuis print hij gewoon draadloos(hoef ik dus waarschijnlijk niets aan te doen)
4.Als ik dit allemaal doe hoef ik dan als ik gewoon thuis print niets te doen om weer gewoon te printen.
5.Er zit in de printer alleen een 1394 kabel en je kan hem bedraad doen met een usb kabel maar ik heb ze allemaal draadloos.
6.Als je ergens anders bent moet er waarschijnlijk wel internet zijn en als het me lukt om het voor elkaar te krijgen wat moet ik dan doen om het uit te printen.


Ik hoop dat ik niet te veel vraag maar zoals je waarschijnlijk al leest ben ik een leek.

Groeten
 
Wat is het merk en type van je printer?
Een netwerkprinter is verbonden met je modem/router en heeft een eigen IP-adres.
Die opmerking over portforwarding kan je vergeten, dat hoeft niet. Btw, dat is het openzetten van poorten.
Als je ergens anders bent moet je wel internetverbinding hebben.
Je moet op de laptop die je elders gaat gebruiken, een printer selecteren (laten zoeken).
Vervolgens Eigenschappen >> Poorten (zie bijlage).
En dan onder poort configureren poortnummer 9100.
 

Bijlagen

  • Eigenschappen printer.jpg
    Eigenschappen printer.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Printen

Hallo Krolik,

Ik heb een Brother MFC 820 cw.

Als ik dit ga proberen,en ik wil thuis weer printen hoef ik dan niets weer opnieuw in te stellen.
 
Dit is idd een netwerkprinter, in de gegevens staat o.a. ethernetaansluiting. Dus aansluiten op modem/router en heeft een eigen IP-adres. Deze printer nog een keer toevoegen op je laptop als "externe printer" en instellingen aanpassen en hier poort 9100.
Bij gebruik elders hoef je alleen deze nog in te stellen als default printer en hoef je dat niet steeds te veranderen. Bij gebruik thuis zet je de 1e printer weer als default.
 
Printen

Moet ik de laptop aansluiten in ,zeg maar waar ik elders ben met internet en pakt hij dan vanzelf dat i.p adres want waar ik wil printen daar kan hij al dat i.p adres
en dan
Deze printer nog een keer toevoegen op je laptop als "externe printer" en instellingen aanpassen(wat moet ik aanpassen) en hier poort 9100.
Bij gebruik elders hoef je alleen deze nog in te stellen als default printer en hoef je dat niet steeds te veranderen. Bij gebruik thuis zet je de 1e printer weer als default.

Bij gebruik thuis moet ik hem toch gewoon weer naar brother mfc 820 cw zetten.

Alvast bedankt
 
Je bent ergens. In laptop zoek printer, hostnaam of IP-adres invullen. Hij gaat zoeken.
Gevonden en dan : Zoals in voorbeeld poort toevoegen en configureren.
En bij gebruik thuis weer terug naar printer voor lokaal netwerk.
 
Printen

Zoals je het uitlegt ga ik dat snappen alleen moet ik de i.p adres van waar ik ben of mijn thuis i.p adres invullen en die printer moet ik toch installeren want op vreemde bodem zal hij hem toch niet kunnen vinden of wel

Alvast bedankt en ik ga het morgen of Dinsdag uitproberen en dan laat ik het je weten of het gelukt is met jou hulp.
Ik hoop je nog te horen
 
Printen

Wil je nog een keer die bijlage mee sturen van die eigenschappen en poorten.

En nog iets kan ik dit thuis ook uit proberen met die externe printer installeren enz of zoekt hij dan automatisch het netwerk van thuis
 
Printen

Hoi ,

Wie heeft voor mij het gratis programma Printershare en kan hem dan misschien op FTD zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan