hoeveel gb is filmpje

Status
Niet open voor verdere reacties.

charmedgirltjah

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
27
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag. Ik hoop dat hij goed staat in dit forum maar goed..
Ik heb met windows moviemaker wat foto's achter elkaar gezet om er een filmpje van te maken die ik op dvd wil zetten. Nu is het zo dat ik heel veel foto's had, dus ik heb iedere keer een nieuw project gestart zodat het niet langer werd dan 23 minuten.
Hierdoor heb ik nu 4 bestanden van moviemaker die in totaal 70 minuten zijn. Als ik nu bij eigenschappen kijk, zijn deze bestanden 3,66 - 1,72 - 2,88 en 4,47 mb.
Mijn dvd kan 4.7 Gb aan. Mijn vraag is nu hoeveel Gb bovenstaande is.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes Angela
 
Ik snap je niet. Je wilt weten hoe groot het opgetelt is?

3,66 + 1,72 + 2,88 + 4,47 = 12,73

Bedoel je dat?
1000 (eigenlijk 1024) Megabyte is 1 Gigabyte, het kost dus 0.013 Gigabyte
 
Zonde om een dvd aan te spenderen dus.

Wat is je bedoeling eigenlijk, moet dit in een dvd speler worden afgespeelt ofzo?

Maar je zou dus nu ook een cd kunnen gebruiken en zelfs dan houdt je nog veel ruimte over.
 
ik heb op dit moment mijn vakantiefoto's allemaal op mijn computer staan, maar die wil ik inderdaad op de tv afspelen, en gewoon van mijn computer afhalen. Maar heb dvd rw, dus dan kan ik altijd nog foto's erbij zetten..
Ik was alleen bang dat ie het niet zou halen, maar dat is wel zo dus;)
 
Foto's erbij zetten kan (multisessie), maar die kan je dan niet afspelen via tv. Dat lukt alleen met de eerste foto's die je erop brand.

Let wel, je dvd speler moet de bestanden wel af kunnen spelen, dus kijk in de handleiding wat je speler ondersteunt.
 
Ik heb nog een vraagje.. Ik heb nu een aantal foto's gebrand om te kijken of hij wel op mijn tv af te spelen is, en dat ging ook, dus nu wil ik nog meer foto's erbij zetten, maar het is een dvd rw dus dan kan ik toch alles eraf halen en opnieuw alles incl. de extra foto's erop branden? En is het ook zo dat je bij een dvd rw maar een bepaald aantal keren alles eraf kan halen of niet? (er staat namelijk 1x-4x compatible op de voorkant...
 
Je kan inderdaad rustig de bestanden wissen en daarna nieuwe erop zetten. De 1x en 4x heeft niets te maken met hoe vaak je op de schijf kan branden, dit duidt op de snelheid waarmee de schijf gebrand kan worden. Op den duur zal de schijf wel gaan "slijten" maar na hoe vaak zou ik niet durven zeggen.
 
Oke! Heel erg bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik geloof dat ik nu wel het hoognodige weet:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan