netwerk snelheid ondermaats ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xtremegamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
273
hallo, heb even wat gerommelt en mijn isp belooft dat ik 30mbps zou kunnen downloaden en 1,25mbps Uploaden (expressnet - link - ISP)

nu als ik een speedtest doe op speedtest.net krijg ik dit

797999474.png


maar in werkelijkheid download ik maar tegen ongeveer 800kbps en soms nog lager.

uploaden ligt rond 300kbps

hoe kan ik dit dus verbeteren ?

mij netwerk zit er uit als volgt :

modem > switch - {Router} - powerline adapter > pc's

de reden waarom dat er een switch voor de router staat is omdat ik digitale tv heb en mijn digicorder een andere IP range (10.xxx.xxx.xxx) krijgt.

de interne router van de modem is niet configureerbaar (SB5100e)

,Greetz

Xtremegamer
 
Laatst bewerkt:
....mijn isp belooft dat ik 30mbps zou kunnen downloaden en 1,25mbps Uploaden

kijk eens goed naar wat je zelf zegt: "...zou kunnen..." daar zit waarschijnlijk precies de bottleneck. Die snelheden zijn namelijk de maximaal haalbare snelheden. Dat is afhankelijk van allerlei factoren. Wat voor lijn is dat, ADSL? Hoe ver zit je van de centrale?
 
798141618.png


dit is een test van de provider zijn server's

ik ben nog geen 30km van de centrale verwijderd.

telenet is enkel coax. docsis 2.0 word momenteel gebruikt.

het feit dat ik nu pas begin te onderzoeken is omdat ik soms tegen 1mbps download en mijn vraag is kan het zijn dat het door mijn netwerk is ? zoja wat doe ik eraan , zo nee ? dan ga ik telenet even bellen ;)

ga later nog even proberen mijn pc aan de modem te koppelen eens kijken wat voor snelheid het oplevert

,Greetz

Xtremegamer
 
Dat hangt heel erg af van de andere kant. Ik heb zelf kabel 60Mb van UPC. Speedtest geeft ook ca. 60Mb. Meestal kom ik bij downloaden op 12Mb/s. Maar ik heb ook wel eens 93MB gedownload in 13 sec, is dus 7 MB/s = 56 Mb/s.
 
snelheid

Dat hangt heel erg af van de andere kant. Ik heb zelf kabel 60Mb van UPC. Speedtest geeft ook ca. 60Mb. Meestal kom ik bij downloaden op 12Mb/s. Maar ik heb ook wel eens 93MB gedownload in 13 sec, is dus 7 MB/s = 56 Mb/s.

jah maar ik kom zelden aan 1mbps , meestal download ik maar tegen 800kbps wat ik veel te laag vind voor het geen dat ik betaal ...
 
- Wat is de downloadbron? Nieuwsgroepen?
- Op hetzelfde moment geen andere gebruikers actief op het netwerk?
- Wat voor router heb je en wat voor type powerline?

Kabel is niet zo stabiel wat betreft je top-downloadsnelheid, die kan erg varieren helaas.
 
Kan zo snel de Wan naar LAN doorvoersnelheid van de DIR-100 niet vinden, maar haal de router er eens tussenuit (1 pc direct op modem dus) en test de snelheid dan nog eens. Wellicht is je router de vertragende factor.

Wat was je downloadbron?
 
ok heb volgende tests gedaan (video gedownload van veehd (trailer)) :

pc direct op modem : eerste 2 seconden rond de 9mbps dan daalt deze drastisch naar 400kbps en blijft daar hangen.

modem - switch - router direct op pc : eerste 2 seconden rond de 14mbps dan daalt deze drastisch naar 500kbps en blijft daar hangen.

nu komen er bij mij dus wel vraag tekens ^^ ,waar haalt hij die 100kbps vandaan , sterker nog , mijn andere pc via powerline adapter haalt 800kbps op dezelfde situatie. waar haalt die dat vandaan ?.

N.B. : mij powerline signalen zijn niet overal even sterk maar wat ik wel het "ergste" van al vind is dat een laptop van een klant de heel andere kant van m'n huis (13m van m'n router) wel nog een stabiele 1mbps haalt op de powerline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan