usb oplader laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferryy

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Berichten
49
hallo iedereen,

ik ben in het bezit van een Fujitsu Siemens Amilo Pi 2550 laptop
hier zit een USB aansluiting op die altijd stroom afgeeft (dus ook als ie uitstaat;)) om bijv. je mobieltje op te laden.

ik heb sinds kort een ipod touch 3de generatie, hij synchroniseert en laad gewoon op als de laptop aan staat, maar als de laptop uitstaat laad hij niet meer op.:confused:
dit doet hij trouwens wel bij andere apparatuur.
het lampje dat bij de USB aansluiting zit brand wel als ik hem aansluit.

ik heb laatst ergens gelezen dat de computer (en de usb-lichtnet adapter) een signaaltje afgeeft dat hij gaat opladen, dit geeft hij dus niet af als de computer uitstaat.
Kan iemand dit bevestigen en weet iemand misschien hoe ik mijn ipod wel kan opladen als de laptop uitstaat?

als dit niet kan koop ik wel een lichtnet adapter voor twee tientjes

gr. Ferry
 
Laatst bewerkt:
Het is toch geen probleem om je laptop aan te zetten?
Maar het zou goed mogelijk zijn dat je Ipod een bepaalde Service aanspreekt op de computer. Iets met Drivers, bijvoorbeeld Apple Update ofzo.

Het zou dus goed mogelijk zijn dat Ipod een driver nodig heeft om op te laden.
 
Ik zou de gebruiksaanwijzing toch eens gaan lezen, wellicht dat daar iets instaat, en wel zoiets van dat de laptop alleen een constante spanning afgeeft op die ene poort als de lichtnetadapter aangesloten is ..
 
Hallo

Ik vermoed dat het voor u eenvoudiger zal zijn om een "speciale" netadaptor te kopen.

Probeer deze eerst in de winkel , want er bestaat veel kaf tussen het koren ...

Maar:
Voor de volledigheid van dit verhaal , hoe ik het heb opgelost:

Ik had een netadaptor gekocht om mijn dochter haar mp3/4 speler op te laden ....

Deze player bleek ook niet op te willen laden via deze , enkel via een u.s.b. poort van een werkende p.c.

Blijkbaar diende er data verkeer nodig te zijn op de d+ en d- lijnen van de usb poort om op te willen laden....

Dit is op te lossen door een serieschakeling van 2 weerstanden van 1kohm tussen de massa en de +5V , dit 2 x uitgevoerd , waarvan de midden aftakking dan met de d- en de d+ verbonden is .

Dus zo : +5V --1000 ohm-- D- -- 1000ohm-- gnd
+5V --1000 ohm-- D+ -- 1000ohm-- gnd

Op deze wijze "denkt" de mp3/4 player dat deze verbonden is met een werkende p.c.

De d+ en d- datalijn komen op een potentiaal van + 2.5V te liggen.

Deze modificatie dient uiteraard te worden uitgevoerd in de netadaptor zelf .

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , is het veiliger om dit te laten doen door iemand met de nodige kennis , of ... een dergelijk uitgevoerde adaptor te kopen.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan