Film's zien van pc op tv ? ? ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barminator89BE

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
152
Ik weet niet of dit in de juiste forum staat maar ik vind geen betere...

Ik vraag mij af hoe dat ik film's dat op mijn ex hdd staan via mijn pc op een tv kan afspelen dat 2 kamers verder staat.
Ik heb al eens rond gezocht en heb dit gevonden http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=735 heeft er iemand ervaring met dit?

Alvast Bedankt,
Bart


Mijn internet komt binnen via een switch gaat dan via een kabel naar een router en daarvan naar mijn computer.
 
Met de usb aansluiting op de mediaspeler kun je films ook al rechtstreeks van de externe hd afspelen, zonder de computer ertussen. En via het netwerk kun je ook gedeelde mappen op de computer afspelen.

Ik heb er geen ervaring mee, zoek er zelf nog eentje ;), maar hier vindt je veel info:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html

De Xtreamer Mediaplayer schijnt ook goed te zijn. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga waarschijnlijk toch voor die wd media player gaan.
kan ik door een kabel van mijn switch naar die media player op mijn netwerk gaan of is dat enkel mogelijk vanaf mijn router?
 
Mijn internet komt binnen via een switch gaat dan via een kabel naar een router en daarvan naar mijn computer.
Switch? Bedoel je niet Modem? :)

Dus modem === router === computer

Staat je router dicht bij de tv? :)
 
Switch? Bedoel je niet Modem? :)

Dus modem === router === computer

Staat je router dicht bij de tv? :)

mijn router staat naast mijn pc dus niet echt
en ik bedoel wel switch

modem > switch (draadloos en lan) > router > pc
 
Een router heeft een firewall, en is bedoeld om direct achter het modem te plaatsten. :) via de WAN-poort.

modem_router.jpg

(links kabel-modem, rechts router met ingebouwde switch + draadloos)

Als je router niet draadloos is kun je achter de router nog de draadloze switch zetten.
 
Laatst bewerkt:
ik heb mij vergist ik heb een router naast mijn modem met daarop apart draadloze switch, mijn router aan mijn pc heb ik er achteraf bij gezet
Kan ik dan via de eerste router op mijn netwerk gaan door gewoon nog een 2de kabel via de eerste router naar die media player?
 
Laatst bewerkt:
Als je maar niet de wan-poort van de router bij je pc gebruikt, zou alles op het netwerk elkaar goed moeten kunnen bereiken. :)

Dus zo:
modem ===< router ==== switch ======================== router ==== pc

< wan-poort

De router bij je pc gebruik je dan eigenlijk als switch. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan