Alice modem / internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben Henkes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Berichten
205
Beste Vrienden,

Ik zit met een probleem waar ik op dit moment de bomen door het bos niet meer zie.:confused:

Van mijn providor Alice heb ik een modem "Copperjet 1616", er zit één ethernetpoot op en die gaat via een draad in mijn pc. Verder bel ik ook via Alice, dus die poort is gaat via een draad naar mijn telefoon. uiteraard zit het binnenkomende adsl signaal in de dsl-aansluiting op de modem. Voor zover werkt alles perfect!
Nu wil ik mijn satellietreceiver dmv een ethernetkabel ook aansluiten op de modem, echter ik heb geen gaatje meer waar ik hem in kan stoppen. Nu heb ik hier een BT Voyager 2110 modem liggen, mét vier! ethernetpoorten. maar daar zit weer geen gaatje om de telefoon aan te sluiten. Hoe kan ik hiermee te werk gaan dat ik zowel internetverbinding heb, mijn sat receiver functioneerd én dat mijn telefoon het doet?

Ik wacht in spanning jullie reacties af. Alice weigert mijn verder te helpen.
Alle hoop is op jullie gevestigd.

groeten
Ben
 
ik heb even gezocht naar die 2e modem, maar die heeft geen WAN poort. Ik zou niet weten hoe je daar je netwerk mee kunt uitbreiden. Je zou ook gewoon een een switch kunnen kopen van bv. sitecom(goedkoper) of cisco/linksys(wat duurder maar makkelijk in gebruik)
 
Hoi Ben,

Als je een netwerkkabeltje van de Copperjet naar 1 van de 4 "uitgangen" van de BT Voyager trekt, dan kun je de overige 3 weer gebruiken voor internet.


Gr.J

Edit: de 4 poorten van de BT Voyager is in principe gewoon een switch.
 
Laatst bewerkt:
geen verbinding

Ja, ik dacht ook dat ik dit kon doen maar op een of andere manier kom ik dan niet op internet. moet ik ergens de instellingen veranderen?

Ben
 
Als je je PC gewoon aan het alice modem hebt hangen, wat voor IPadres krijg je dan?
Een 192.168.x.x, een 10.x.x.x of een andere. Als je een 192.168.x.x of een 10.x.x.x krijgt dan staat de DHCP server op je Alice modem aan en zou er gewoon een switch achter kunnen.

Krijg je wel een IPadres met de switch ertussen?
Weet je zeker dat je 2 van de 4 "uitgangen" gebruikt op de BT Voyager?

Gr.
 
dit komt er te staan:

Welcome!
This page shows the status of your connection.

--------------------------------------------------------------------------------



The DHCP server is currently enabled.



--------------------------------------------------------------------------------

DHCP server interfaces

Use this section to edit the list of IP interfaces that the DHCP server will operate on.

There are currently no IP interfaces listed for the DHCP server. The DHCP server will operate on all interfaces.



Add new interface

Use this section to tell the DHCP server to operate on another IP interface.


New IP interface: ethernet-0 ppp-0



--------------------------------------------------------------------------------

Existing DHCP server subnets
Enabled Subnet Value Subnet Mask Get Subnet from IP Interface Delete?
false true ethernet-0 ppp-0 none Advanced Options...


Create new Subnet...

Help
--------------------------------------------------------------------------------

There are currently no DHCP server fixed IP/MAC mappings defined.

Create new Fixed Host...

maar ik weet dus niet hoe dat zit met de voyager router, er zitten vier ethernetingangen en daarboven staat wired network, er staat dus niet wat een ingang of een uitgang is.

Ben
 
Laatst bewerkt:
Sorry...ik had een andere voor me. Kun je op die BT Voyager de DHCP server uitzetten en dan nog eens proberen?
 
probeer ik morgen even, ik ga nu pitten, moet er om 5.30 weer uit, als vast bedankt voor je hulp en ik hooop je morgen hier terug te zien

Ben
 
Ik heb de Dhcp uitgezet in de modem, ik heb nu via de voyager contact met internet! Dat is in ieder geval nu werkend, maar.... nu kan ik doen wat ik wil maar ik kom niet meer in het menu van de modem, daar moet ik nl een poort openen om mij sat receiver te laten functioneren. mijn vraag nu, hoe kom ik nu in de modem?

Ben
 
Dus dan op Alice de DHCP aan en op BT Voyager uit.

IP van BT Voyager is 192.168.1.1.


Gr.J
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het!

Beste J,

Ik heb mijn modem gereset, en jawel alles functioneerd nu maar behoren.
Bedankt voor je ondersteuning, deze topic kan gesloten worden!

nogmaals dank!:thumb:

Ben:d
 
Kijk...daar doe ik het voor!

Bedankt voor je bedankje :thumb:

Gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan