PC met Windows XP loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

quadran

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
162
Sinds een tijdje loopt mijn PC steeds vast, en vooral wanneer ik enige tijd niets doe, dus geen toetsen indruk of met de muis beweeg.
De eerst volgende keer dat ik na een tijdje toch iets aanklik of intyp reageert er niets meer.
Dan kan ik alleen nog een reboot doen.
Ik heb al gescand met allerlei virusscanner, etc alsook in de logboeken naar problemen gezocht.
Ook heb ik de instellingen van energiebeheer uitgeschakeld zodat dit ook uitgesloten is.

Wat kan ik doen?
 
Dell INSPIRON 531
AMD Athlon 64 X2 6000+ Dual Core
4GB Geheugen DIMM
C: 1TB HD met Windows XP, Western Digital
D: 500GB lege schijf, Western Digital
Z: 2TB RAID1 documenten, Mybook HD
J: 160GB externe HD, Western Digital
 
Dell INSPIRON 531
AMD Athlon 64 X2 6000+ Dual Core
4GB Geheugen DIMM
C: 1TB HD met Windows XP, Western Digital
D: 500GB lege schijf, Western Digital
Z: 2TB RAID1 documenten, Mybook HD
J: 160GB externe HD, Western Digital


je heb 3TB aan ruimte draaien ongeveer en dat vraagt wel wat van je systeem allen ik snap niet waarom dit een probleem moet zijn met 4Gb en een Dual Core

kijk eens bij taakbeheer en dan prestaties is er ook iets dat tegen de bovenkant staat?
 
Ik kan niet geloven dat die 3TB HD ruimte het probleem veroorzaakt. Ik draai met dit systeem al zeker 1 jaar en de pc loopt pas de laatste maand vast.

Via taakbeheer zie ik dat de CPU +- 3% belast wordt met soms 9% piekjes.
 
Laatst bewerkt:
Windows reparatie of herinstalleren?

Ik heb ook ondertussen een hijack logfile laten analyseren online, maar daar staan geen kritische zaken in
 
Windows reparatie of herinstalleren?

Ik heb ook ondertussen een hijack logfile laten analyseren online, maar daar staan geen kritische zaken in

je kan eerst proberen om te repareren en anders herinstalleren dan hoort het te werken zoals het in het begin ook deed :) systeem herstel is ook wel handig om te proberen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan