Lan verbinding tussen twee pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarrellDD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Berichten
111
Hallo,
Ik ben een jonge van 11 jaar.
Ik ben een computernerd en help graag met computers.
Ik wou mijn vriend helpen om zijn broertje Internet te geven via zijn computer.
Maar het werkt niet.
Ik gebruik een Internet kabel tussen de twee pc's.
Oftewel een Lan verbinding.
De computer waarmee ik de computer van zijn broertje mee verbind heeft draadloos Internet.
Ik heb met de Lan verbinding alleen Bestanden en printerdeling in kunnen schakelen.
Bij de computer zonder internet is het icontje Dat hij verbinding heeft(maar geen internet verbinding). En bij de computer met internet Zegt hij dat hij dat er bepekte of geen verbinding. Terwijl de computer's bij elkaar op hun gedeelde documenten kunnen.
Ik snap het niet meer. Veel weet ik wel maar hier kom ik niet meer uit. De computer zonder Internet beschikt over "Windows XP Home Edition", En de computer met draadloos beschikt over "Windows XP Professioneel".
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
De snelheid van de verbinding is 100,0 mbs <- (of zoiets) zegt hij

Met vriendelijke Groet
DarrellDD
 
je moet eerst instellen bij netwerkopties: dat bij ene pc: andere computers maken verbinding naar het internet via deze computer, en bij de andere pc moet je instellen: deze pc maakt connectie aan het internet via een andere computer.
 
Uhm kan je dat beter uitleggen?
Wat moet je bij wat instellen bij de computer met internet of de computer zonder?

Met vriedelijke groet
DarrellDD
 
configuratie scherm > Netwerk- en Internet-verbindingen > internetopties > verbindingen > instellen > een geavanceerde verbinding instellen

vanaf daar wijst het zichzelf
 
hallo,
ik heb iets gedaan.
Wat ikprecies op de computer heb gedaan weet ik niet meer.
Maar het werkt nu goed.
Bedankt voor de medewerking.
Hartelijk bedankt allemaal

Groetjes DarrellDD
Status: Opgelost
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan