FTP Server NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
189
Hallo,

Ik heb een Sitecom MD-253 die een ingebouwde FTP server heeft. Hoe zou je de bestanden die op deze NAS staan kunnen bereiken via internet?

In de handleiding van deze NAS staat er niet veel over geschreven maar in een vergelijkbare NAS van Conceptronic staat dit:
Om de Home Media Store op internet te kunnen benaderen, moet u de instellingen van uw router aanpassen zodat de FTP-poort wordt doorverwezen (Forward) naar het IP-adres van de Home Media Store.
Zie de documentatie van uw router voor het doorverwijzen van de FTP-poort.


Dat heb ik dus gedaan, maar welke gegevens moet je gebruiken om er verbinding mee te kunnen maken? Je standaard thuis IP adres met :21 erachter (vanwege poort 21)?

Alvast bedankt!
 
Je zult in je router een port-forward moeten instellen. Deze zal FTP verkeer van buitenaf doorsturen naar je NAS.

In een browser vul je van buitenaf dan bijv. in ftp://jouwip:21 . En jouw IP is dan je EXTERNE IP adres. Weet je dit niet dan kun je dit achterhalen door bijv. van thuis uit te surfen naar speedtest.net . Hier vindt je je externe IP.

Kijk ook eens even goed in je router. Veel moderne routers hebben ondersteuning voor Dynamische DNS. Je kunt je dan gratis registreren bij 1 van de DNS diensten (bijv. dyndns.org ) en dan hoef je je IP niet meer te onthouden. Ook handig voor als je IP veranderd.
 
Ja oke, dat dacht ik dus al!

Nu alleen FTP in het algemeen aan de praat krijgen, sinds de nieuwste firmware upgrade kan ik de service niet inschakelen.

Bedankt voor de hulp!
 
Bekend probleem, nadat je op apply hebt geklikt zie je je keuzerondje terug springen. Sitecom al eens gebeld en de 2e lijns helpdesk zou terug bellen..... NOT DUS.
Email gestuurd, je raadt het al..... NO REACTIONE.

Tip: Haal je schijven uit de nas en herstel naar fabrieksinstellingen. Als dit is afgerond kun je de schijven weer terug plaatsen. Je moet dan alleen de gebruikers en de mappen opnieuw instellen, je data blijft wel bewaard (tenminste... in mijn geval).
Als het dan weer draait NERGENS MEER AANKOMEN!!!!!!!! want anders loop je zo weer tegen het zelfde probleem aan.
 
Zojuist de ftp-server weer aan de praat gekregen. Of dit toeval was is niet helemaal duidelijk, maar ik wilde de handeling die hiertoe geleid heeft toch even delen, mogelijk werkt het voor anderen ook.

Verander je ip-adres van statisch naar dynamisch in de webinterface van je nas en probeer daarna je ftp-server te starten.
Als dit gedaan is kun je daarna weer terug schakelen naar een statisch ip-adres.

Ik zou een zeggen, laat even weten of dit voor jou ook geholpen heeft.
 
Bij mij werkte het ineens toen ik mijn eigen router uitwisselde met een Sitecom router!
 
Dat is fijn om te horen. NIET MEER AANKOMEN dus :)
Kreeg daarnet trouwens een bericht van de helpdesk van sitecom (Joh......) die bovengenoemde methode onderschreef.

-quote-

U gaf aan dat u de FTP Service niet kan inschakelen op uw MD-253 NAS.

Indien het adres van uw MD-253 'statisch' is ingesteld, dan hebben wij twee mogelijke oplossing voor dit fenomeen.

1. de NAS weer terug zetten op Automatisch / Dynamich.

Of, indien een statisch adres gewenst is voor de NAS,

2. noteer de DNS adressen die weergegeven worden in de UI van de NAS, voer deze opnieuw in, en sla deze 'wijzigingen' nogmaals op.

-/quote-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan