XP en WIndows7, wat een gedoe......... Please help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
222
Hoi,

Ik ben geen leek op computergebied maar op een of andere manier heb ik altijd problemen met de machtigingen en rechten instellen met Windows. Binnen XP met verschillende computers krijg ik het met veel gevloek en gezucht uiteindelijk voor elkaar maar nu met een Windows7 machine erbij, echt, ik snap er geen hol van :evil:

Ik heb 2 XP machines en 1 Windows7. Eindelijk heb ik wel iets voor elkaar gekregen en dat is het volgende alleen werkt het niet volledig......:(

Mijn C-schijf op Windows7 heb ik even gedeeld onder de naam "NETWERK". Ik heb dit voor elkaar gekregen via de URL "Schoone PC", hele goede site als je computerproblemen hebt. Echter, ik kan inderdaad nu wel op beide XP machines de Windows7 machine benaderen en de meeste mappen ook maar niet bijvoporbeeld de mappen "Program Files" en "Documents & Settings" en zo zijn er nog een aantal.

Dat is toch vreemd omdat ik de GEHELE C-schijf als share heb aangeboden. De hierboven genoemde mappen staan er direct onder net als een aantal andere die ik wel kan benaderen.

Godsamme, wat een gedoe, ben er al 2 dagen mee bezig en word er echt helemaal doodziek van. Wie kan mij hiermee alsjeblieft helpen.

Groeten,
Zatopek
 
Dat is toch vreemd omdat ik de GEHELE C-schijf als share heb aangeboden. De hierboven genoemde mappen staan er direct onder net als een aantal andere die ik wel kan benaderen.

Godsamme, wat een gedoe, ben er al 2 dagen mee bezig en word er echt helemaal doodziek van. Wie kan mij hiermee alsjeblieft helpen.

Ik denk dat de rechten van de mappen waar je geen toegang tot hebt, nog bij 'SYSTEEM' liggen. Als je eerst probeert om via de C-schijf tot alle mappen rechten te krijgen, door in eigenschappen onder beveiliging de rechten van gebruikers van deze computer op volledig te zetten, en dan vervolgens ook nog de rechten van alle onderliggende mappen over te nemen.

Enneh... twee dagen is nog niets=). Wacht maar tot je de bestanden op de XP en 7 gelijk wilt hebben.. dán kun je pas lachen :d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan