Foutmelding: Geen band aanwezig om te importeren... Mini DV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2010
Berichten
1
Hallo,

Ik heb vorige week een filmpje van 6.30 minuut opgenomen met de camera van mijn vader. Hij heeft deze al 1,5 jaar maar heeft nog nooit een filmpje op de pc gezet. Het gaat om een Samsung Digital Cam VP-D351 (PAL).
Nu wilde ik het stukje film op mijn pc zetten. Ik heb een Firewire aansluiting (via een pc card ingeplugd) ik heb een 4-pins aansluiting (kabel van camera naar pc card met 4-pin aansluiting).

Als ik de camera aangesloten heb en aanzet in de afspeelmodus komt er een scherm naar voren om de film te importeren. Ik volg de stappen en pak een gedeelte van de film om te importen. Ik zoek op de camera zelf de juiste tijd en druk dan op de knop video importeren. Als de film is afgelopen druk ik op importeren stoppen en op voltooien.
Dan geeft het programma een foutmelding. Hij zegt dat de film niet is geïmporteerd omdat er geen band in de camera is gevonden of zoiets.

Ik laat hem gewoon afspelen en zeg wanneer hij moet beginnen en stoppen, maar uiteindelijk doet hij het niet. Ik heb de tape er al een keer uitgehaald en er weer goed ingestopt om eventueel te kijken of het bandje verkeerd zat.
Ook heb ik via Windows Fotogalerie geprobeerd om te importeren maar daar kan het programma de camera niet eens vinden.

Hoe kan ik dit oplossen. Ik wil heel graag het stukje film op mijn pc hebben.

Hoor graag snel van jullie!
Alvast bedankt!

Jesse
 
Doen andere DV bandjes het wel? Dat scherm dat naar voren komt, is dat 'Windows Moviemaker'? Zoniet, probeer dan eens te capturen (vastleggen) vanuit dat programma, het is gratis en aanwezig op (bijna) elke PC..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan