labtop tectra 8100 traag na vervangen windows98 door windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

hsnelting

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Berichten
24
Ik heb een labtop toshiba tectra 8100.
Er zat windows 98 op die ik heb vervangen door windows xp.

De labtop is ongeloofelijk traag.
Hij geeft steeds aan dat er onvoldoende schijfruimte is op system c.

Op C staat :
Documents&settings 117 MB
programmafiles 718 MB
windows 10,8 MB

Bij de eigenschappen van C staat:
capaciteit 4,93 GB
gebruikt 4,92 MB
beschikbaar 10,1 MB

Bij eigenschappen van D staat:
capaciteit 4,4 GB
gebruikt 498 MB
beschikbaar 3,92 MB

Ik heb geprobeerd alles van de C schijf te knippen en op D te plakken.
Dat lukt maar voor een deel.
Dan is er wel iets ruimte op C, ongeveer 700 MB, maar dat stelt nog niets voor.

Bovendien zet de labtop na opnieuw starten alles weer terug.

Ik moet iets heel simpels over het hoofd zien, maar ik kom hier niet uit.
De labtop is op deze manier niet te gebruiken.

Wat is de oplossing?

met vriendelijke groet,

Hans
 
Heeft totaal niks met "Feedback" over het Helpmij.nl forum te maken, daarom verplaatst naar de Windows XP sectie.
 
Op zo'n veel te kleine harddisk gaat XP ook niet werken....

En hoe ziet de rest van de laptop eruit?
Welke processor,
 
Daar was ik al bang voor.
Het labtopje is voor mijn jongste dochter.
Ik ben niet van plan om er nog meer in te investeren, dus de vraag is hoe krijg ik de toshiba tectra zodanig dat ze er redelijk mee kan werken.



intel Pentium III-processor
kloksnelheid 647 MHz, 128 MB

Heeft het zin om er een grotere harddisk in te zetten?
Of is het beter om xp te verwijderen en er weer windows 98 op te zetten, en hoe doe ik dat.

Een andere mogelijkheid is misschien om er een externe harddisk op aan te sluiten, maar dat is niet lekker werken in de trein.

Ik heb er exel en word opgezet, en buiten msm, G mail en hotmail zal ze er niet zoveel meer mee doen denk ik.

Op zich is het een fijn labtopje met een desktop en een externe diskettedisk bij.

groet,

Hans
 
Je zou nog kunnen proberen om met het gratis Partition Tool http://www.partition-tool.com/ de D bij de C te voegen, dat zal wel iets helpen.
En dan proberen om 128 of 256mb extra geheugen te vinden.

Dan heb je een kans van slagen dat het redelijk gaat werken alsnog
 
Ik denk dat je computer net iets te traag is om comfortabel te kunnen werken met XP. Ik raad je dan aan om er terug 98 op te installeren zodat je computer wat sneller kan werken. Aan de specs te zien is het een computer om een beetje te surfen en dat gaat zeer goed op windows 98. Als je er spelletjes op wil spelen zal deze computer waarschijnlijk voor de vuilnisbelt zijn als je begrijpt wat ik bedoel.;)

Mvg, Wannywanson.
 
Ik denk dat je computer net iets te traag is om comfortabel te kunnen werken met XP. Ik raad je dan aan om er terug 98 op te installeren zodat je computer wat sneller kan werken. Aan de specs te zien is het een computer om een beetje te surfen en dat gaat zeer goed op windows 98. Als je er spelletjes op wil spelen zal deze computer waarschijnlijk voor de vuilnisbelt zijn als je begrijpt wat ik bedoel.;)

Mvg, Wannywanson.

Een laptopje met
intel Pentium III-processor
kloksnelheid 647 MHz

en VOLDOENDE intern geheugen kan prima XP draaien hoor, voor de huis-tuin-en keuken werkzaamheden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan